شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3219
منتشر شده در چهارشنبه, 13 مرداد 1395 09:47
تعداد دیدگاه: 0
هشدار رئیس شورای شهر اصفهان به مدیران کشور؛

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فجایع بسیاری در حوزه زاینده‌رود رخ داده که سبب به وجود آمدن لطمات جبران‌ناپذیری به نسل‌های آینده می‌شود در حالی که مدیران کشوری از این حقوق مردم اصفهان به راحتی می‌گذرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، رضا امینی در جلسه‌ای که پیرامون تبادل نظر در مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای کاهش و رفع آن با حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس کانون وکلای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: علت اصلی بسیاری از برنامه‌ها که در زمینه حقوق بشر به ثمر نمی‌رسد، نبود هژمونی (تسلط توام با رضایت) سیاسی اجتماعی دولت نسبت به شهرستان‌ها در این زمینه است.
وی با بیان اینکه نگاهی که پایتخت‌نشینان به شهرستان‌ها دارند نگاهی توام با برتری‌خواهی است، تصریح کرد: این نگاه سبب می‌شود سیاست‌گذاری‌های مربوط به حقوق شهروندی به نتیجه لازم در شهرستان‌ها نرسد و در این میان چیزی که باعث موفقیت در شهرستان‌ها شده عوامل ثانویه است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گاهی ما با برخوردهای قهری، خشن و سلیقه‌ای مواجهیم، ادامه داد: در این راستا کافی است مردم با موضوعی مانند فیش‌های حقوقی نجومی مواجه شوند تا در این میان فضای قلع و قمع مدیران خدوم و خدمتگزار فراهم شود.
وی ادامه داد: درصد زیادی از مدیران با کمترین امکانات در حال خدمت شبانه‌روزی هستند و در این میان دیگرانی که هرگز دست مردم عادی به آنها نمی‌رسد به صورت میلیاردی از بیت‌المال به یغما می‌برند که سبب شده ضایعه بسیاری به همه مدیران وارد شود.
امینی تاکید کرد: واقعیتی در کشور حاکم است که از واگذاری امور به مردم ترس دارند، ما هر چه از راس حاکمیت فاصله می‌گیریم شعار واگذاری امور به مردم کمتر شده و دلهره این واگذاری بیشتر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شوراها را مانع پیشرفت کارهای خودشان می‌دانند، گفت: همین موضع سبب شده 17 سال پس از انقلاب شوراها کار خود را آغاز کنند این در حالی است که از دل همین مردم و شوراها مسئولان تراز اول کشور به وجود آمدند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تسلط مردم بر خودشان موفق‌ترین حالت اصلاح فرهنگ است چرا که مردم بهتر می‌دانند چگونه فرهنگ خود را اصلاح کنند، آنچه که ما باید در این زمینه به آن بپردازیم این است که برای نسبت خود با مردم معیار قائل شویم.
وی با اشاره به خشکی زاینده‌رود، گفت: فجایع بسیاری در حوزه زاینده‌رود رخ داده که سبب به وجود آمدن لطمات جبران‌ناپذیری به نسل‌های آینده می‌شود در حالی که مدیران کشوری از این حقوق مردم اصفهان به راحتی می‌گذرند./

نوشتن دیدگاه