پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26135
منتشر شده در یکشنبه, 25 شهریور 1403 17:49
تعداد دیدگاه: 0
رئيس كل دادگستري استان اصفهان:

همايش تبيين جايگاه دادگاه صلح در قانون جديد شوراي حل اختلاف در دادگستري اصفهان با حضور اعضاي كانون و مركز وكلا، كانون و مركز كارشناسان و روساي سازمان‌هاي تابعه قوه قضاييه و نمايندگان حقوقي ادارات استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در اين نشست ضمن تبريك فرا رسيدن ايام آغاز امامت حضرت مهدي موعود (عج) بر اهميت رعايت رفتار و عمل الهي و انساني در جامعه اسلامي به‌ويژه توسط شيعيان و فراهم كردن شرايط ظهور امام زمان (عج) تاكيد كرد.
وي يكي از مصاديق رفتار اسلامي و الهي و آموزه‌هاي ديني و مذهبي در جامعه را برقراري صلح و سازش عنوان و اظهار كرد: در جامعه‌اي كه بر اساس مفاهيم سراسر نور، عاطفه، گذشت و بخشش بنا شده است ميزان صلح و سازش بايد بيش از آمار فعلي باشد.
رئيس دستگاه قضايي در ادامه تصويب قانون جديد شوراي حل اختلاف و استقرار شعب دادگاه صلح را گامي موثر در ترويج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توصيف و افزود: با تصويب قانون جديد شوراهاي حل اختلاف و با دستورات مؤكد رئيس قوه قضاييه و پيگيري‌هاي مجدانه معاون اول قوه قضاييه، دادگستري استان اصفهان با سرعت در حال ايجاد شعب دادگاه صلح در كل استان است.
رئيس دستگاه قضايي استان خاطرنشان كرد: تا كنون شعب دادگاه‌هاي صلح در تمام دادگاه‌هاي بخش و همچنين شهرستان های برخوار، سميرم، خوانسار، دهاقان و نطنز، مستقر شده و بر اساس قانون جديد شوراهاي حل اختلاف مشغول خدمت‌رساني هستند.
وي خاطرنشان كرد: سازكار استقرار شعب دادگاه صلح در سه شهرستان ديگر استان فراهم شده است و پس از صدور ابلاغ قضات اختصاصي اين شعب از سوي رئيس قوه قضاييه، اين شعب نيز راه اندازي خواهد شد و پيش بيني مي‌شود شعب دادگاه‌هاي صلح تا 15 مهرماه در صورت صدور ابلاغ های قضات، همه شهرستان‌ها به جز مركز استان مستقر شود.
نماينده قوه قضاييه در استان اصفهان در خصوص راه‌اندازي شعب دادگاه صلح در مركز استان نيز گفت: از همين هفته بررسي‌هاي تامين ساختمان، نيروي قضايي و اداري و تامين چارت لازم به منظور حضور نيروي انساني در اين شعب آغاز خواهد شد و در نظر هست تا 15 آبان‌ماه مجتمع دادگاه‌ صلح در مركز استان اصفهان نيز راه‌اندازي شود.
رئيس كل دادگستري استان در ادامه يكي ديگر از ملزمات اجراي قانون جديد شوراي حل اختلاف را همكاري و همياري برخي نهادها و برگزاري جلسات توجيهي براي چند دسته از جمله دواير حقوقي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي عنوان كرد.
وي در پايان گفت: در معيت هر شعبه دادگاه صلح، يك شعبه شوراي حل اختلاف مستقر مي‌شود و با هدف ترويج فرهنگ صلح و سازش، كاهش اطاله دادرسي، كاهش هزينه‌هاي دادرسي و ... مسائل مربوط به برقراري صلح بين طرفين را پيگيري مي‌كند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه