جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2665
منتشر شده در شنبه, 21 فروردين 1395 15:46
تعداد دیدگاه: 0
تکلیف انتخابات اصفهان مشخص شد؛

با ابطال آرای منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان از سوی شورای نگهبان، منتخب بعدی که 25 درصد ‌آرای صحیح ماخوذه را کسب کرده است از نظر وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی راه می یابد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، طبق اطلاعیه شورای نگهبان، صحت آرای منتخبان اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس...

با ابطال آرای منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان از سوی شورای نگهبان، منتخب بعدی که 25 درصد ‌آرای صحیح ماخوذه را کسب کرده است از نظر وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، طبق اطلاعیه شورای نگهبان، صحت آرای منتخبان اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس دهم شورای اسلامی تایید شد اما آراي نفر سوم باطل و انتخابات اصفهان به میان دوره‌ای منتقل گردید. پس از اعلام این موضوع توسط استاندار، سیامک ره پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان نیز در مورد ابطال آرای مینو خالقی بیان کرد: این فرد رد صلاحیت نشده است، بلکه آرای وی از طرف شورای نگهبان ابطال شده است و انتخابات مجلس در اصفهان برای انتخاب جایگزین این فرد به انتخابات میان دوره‌ای انتقال یافت.
حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور گفت: امروز در گفتگویی در پاسخ به تکلیف انتخابات اصفهان افزود: با توجه به این که استنباط وزارت کشور از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با استنباط حقوقی شورای نگهبان متفاوت است، پیگیری های لازم در نشستی با حضور آیت الله احمد جنتی و وزیر کشور انجام شد.
وی ادامه داد: اما شورای نگهبان چهارشنبه گذشته کماکان نظر قبلی خود را درباره منتخب اصفهان اعلام کرد.
امیری همچنین گفت: با فرض مذکور منتخب بعدی در حوزه انتخابیه اصفهان با توجه به این که 25 درصد‌ آرای صحیح ماخوذه را کسب کرده است از نظر وزارت کشور منتخب محسوب می‌شود.
علیرضا آجودانی نفر ششم در حوزه انتخابیه اصفهان حائز بیش از 25 درصد آرای ماخوذه شده است.
وزارت کشور درحال مهیا کردن مقدمات برگزاری انتخابات مرحله دوم در تاریخ 10 اردیبهشت ماه جاری است./

دیدگاه‌ها  
  0
چقدر جالبه این کار
نوشتن دیدگاه