جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3038
منتشر شده در پنج شنبه, 10 تیر 1395 09:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرگروه تاریخ دانشگاه اصفهان:

مدیرگروه تاریخ دانشگاه اصفهان با اشاره به این که جنگ های 22 روزه و 33 روزه باعث شکسته شدن قدرت پوشالی اسرائیل شد، این رژیم را یک رژیم غاصب و نژاد پرست دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، اصغر منتظرالقائم گفت: باشگاه ملی یهود در اوایل قرن بیستم میلادی با فشار بر دولت انگلیس زمینه تضعیف دولت عثمانی و تشکیل دولتی تحت عنوان صهیونیسم را فراهم آورد.
وی اظهار کرد: اوج شکل گیری این رژیم غاصب که با خرید زمین های فلسطینیان آغاز شد، بین دو جنگ اول و دوم جهانی بود و دولت وقت انگلستان نیز از آن ها حمایت می کرد.
منتظرالقائم ضمن اشاره به جنگ اعراب با اسرائیل در سال 1968 گفت: این جنگ ها که با شکست اعراب به پایان رسید، باعث قدرت گرفتن صهیونیست ها شد و آن ها را در ظاهر به یک دولت شکست ناپذیر تبدیل کرد.
مدیرگروه تاریخ دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در همان روزها امام خمینی(ره) با پی بردن به ماهیت نژاد پرستانه و توحشی که در این گروه نهفته بود، به رغم حمایت هایی که پهلوی اول و دوم از صهیونیست ها داشتند، علیه آن ها جبهه گرفت و بیانه صادر فرمود.
وی تصریح کرد: صهیونیست ها معتقدند که مدیریت دنیا باید به دست یک نژاد که نژاد برتر است صورت پذیرد و آن ها بر اساس پروتکل هایی که تشکیل داده اند، خود را نژاد برتر می دانند.
منتظرالقائم با تاکید بر این که در نگرش های نژاد پرستانه از قتل و خونریزی هیچ ابائی نیست، ادامه داد: این رژیم غاصب برای رسیدن به اهداف خود مسلمانان را در معرض تهدید و خطر قرار داد و همانطور که دیدیم، حتی از کشتن دانشمندان مسلمان که نمونه آن در ایران طی سال های اخیر اتفاق افتاد، دریغ نورزید.
مدیرگروه تاریخ دانشگاه اصفهان با بیان این که امام خمینی(ره) به خوبی به ماهیت صهیونیست ها پی برده بود، اضافه کرد: ایشان در ابتدای مبارزات انقلابی ،حساب یهودیان را از صهیونیست ها جدا کردند و امروز می بینیم که یهودیان زیادی در اقصی نقاط دنیا زندگی می کنند که به شیوه برخورد و رفتار صهیونیست ها اعتراض دارند.
وی همچنین افزود: در قرآن نیز گونه ای از حضرت موسی(ع) به عنوان پیامبر آل یهود نام برده شده است که حتی در کتب مقدس آن دین نام نبرده و قطعا قرآن و اسلام حساب یهودیان را با صهیونیست ها جدا می داند.
منتظرالقائم در ادامه گفت: صهیونیست ها که تفکر نژاد پرستانه دارند با سوءاستفاده از اهرم دین یهود سعی کردند نژاد خود را به عنوان نژاد برتر به دنیا معرفی کنند، و الا رفتار و برخوردهای آن ها از هر نظر با اصل دین در تضاد است.
وی ضمن اشاره به جنگ های 22 روزه و 33 روزه که باعث شکست اسرائیل شد، اظهار کرد: تا پیش از این اسرائیلی ها شکستی را در کارنامه خود نداشتند و همین مسئله باعث شده بود تا بسیاری بر این تصور باشند که این کشور از قدرت بالایی برخوردار است و به همین سبب نیز برخی کشورهای ضعیف عربی خود را وامدار این رژیم غاصب می دانستند، اما مقاومت توانست آدم برفی اسرائیل را در دنیا آب کند و امروز می بینیم بسیاری از کشورهای دنیا که روزی حامیان این رژیم غاصب بودند، به ماهیت آن پی برده و دست از حمایت برداشته اند.
وی همچنین روز قدس را مظهر و نماد مقابله و مبارزه با کفر و ظلم دانست و گفت: این روز یکی از ابتکارات امام راحل(ره) بود که البته برگرفته از توصیه های پیامبران الهی است که هرجا دیدید مظلومی مورد ظلم واقع شده است، نباید آرام بنشینید./

نوشتن دیدگاه