جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2610
منتشر شده در دوشنبه, 24 اسفند 1394 22:50
تعداد دیدگاه: 0
معاون فروش و بازار یابی فولاد مبارکه:

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: نداشتن رویکرد مناسب در واردات محصولات فولادی، کاهش ظرفیت های بهره برداری شده و تعطیلی واحدهای تولیدی فولادی کشور را در پی دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمود اکبری اظهار داشت: ظرفیت فعلی تولید فولاد بیش از...

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: نداشتن رویکرد مناسب در واردات محصولات فولادی، کاهش ظرفیت های بهره برداری شده و تعطیلی واحدهای تولیدی فولادی کشور را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمود اکبری اظهار داشت: ظرفیت فعلی تولید فولاد بیش از بازار مصـرف است و تصمیم گیری نادرست در زمینه واردات فولاد، انگیزه سرمایه گذاری برای تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 را تحت تأثیر قرار می دهد.
وی افزود: مصرف ورق فولادی کشور از 12 میلیون تن در سال 89 به حدود 8.5 میلیون تن در سال 94 کاهش پیدا کرده، با این وجود ظرفیت تولید و عرضه محصول نهایی فولاد تخت در کشور حدود 14.5 میلیون تن است.
اکبری با بیان اینکه به طور قطع ظرفیت تولید محصولات گرم با ضخامت زیر 3 میلیمتر در کشور بیش از ظرفیت مصرف است، تصریح کرد: شرکت های فولاد مبارکه، نورد گیلان و نورد لوله اهواز آمادگی تولید محصول با ضخامت زیر 3 میلیمتر را دارند.
وی گفت: تولید خط سبای فولاد مبارکه اصفهان سال آتی از 700 هزار تن به 1.5 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و در شرایطی که ظرفیت بازار مصرف کاهش پیدا کرده، عرضه محصول نهایی فولاد مبارکه در محصولات گرم سال آینده 700 هزار تن بیشتر می شود.
اکبری تاکید کرد: تمامی این عوامل نشان می دهد که ظرفیت تولید از مصرف پیشی گرفته است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در نامه اخیر خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرده است که نیاز این صنعت به ورق های فولادی با ضخامت زیر 3 میلی متر حدود 3.5 میلیون تن است ودر صورتی که این سندیکا چنین اعداد و ارقامی را در اختیار دارد باید آمار رسمی صورت های مالی خود را ارایه دهند که در چه سالی این میزان تولید را داشته اند.
وی افزود: باید اطلاعات مستند و مستدل در زمینه میزان تولید این صنعت و واردات ورق زیر 3 میلی مترازگمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی اخذ تا مشخص شود واردات محصولات فولادی و تولید آن با ضخامت زیر 3 میلی متر توسط اعضای لوله و پروفیل سندیکای پروفیل بطور دقیق چه میزان است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.

نوشتن دیدگاه