جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2616
منتشر شده در سه شنبه, 25 اسفند 1394 22:22
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد:

کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد میکرو آلیاژی استحکام بالا با گرید S500MC پس از بررسی و ارزیابی ها، عنوان محصول برتر تحقیق و توسعه دوازدهمین همایش روز ملی مهندسی را به خود اختصاص داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از فولاد مبارکه، شاهرخ پورمستدام با...

کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد میکرو آلیاژی استحکام بالا با گرید S500MC پس از بررسی و ارزیابی ها، عنوان محصول برتر تحقیق و توسعه دوازدهمین همایش روز ملی مهندسی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از فولاد مبارکه، شاهرخ پورمستدام با اشاره به اهمیت و چگونگی تولید این محصول، گفت: پروژه جهانی ULSAB که با همکاری شرکت های خودروسازی و شرکت های بزرگ فولادسازی جهان به منظور تولید فولاد با استحکام بالا و ضخامت کم جهت کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش ظرفیت بارگیری و ایمنی تعریف شده است.
وی افزود: واحد متالورژی و روش های تولید شرکت فولادمبارکه به منظور توسعه محصولات جدید و تولید فولادهای باارزش افزوده بالاتر و همچنین به منظور تولید فولاد S500MC براساس استاندارد 2-EN10149 اقدام به طراحی آنالیز شیمیایی و کلیه دستورالعمل های متالورژیکی در نواحی فولادسازی و نوردگرم کرد.
پورمستدام با اشاره به فرآیند تولید این نوع ورق، گفت: تولید آزمایشی در ابعاد 1250*5 و 1250*8 با همکاری نواحی مختلف در دستور کار قرار گرفت و پس از آزمایش عملیاتی در کارخانه مشتری برای ساخت شاسی کشنده تریلر مورد تأیید قرار گرفت.
کارشناس واحد متالورژی فولادمبارکه با اشاره به ویژگی های کیفی این نوع ورق، اظهار کرد: به منظور تأمین استحکام بالای فولاد S500MC که حدود 3 برابر فولادهای معمولی است و همچنین برای دستیابی به تافنس مناسب و مقاومت در مقابل خستگی در فولاد، جلوگیری از تردی و ایجاد ترک در تنش ها و فشارهای حاصل از تحمل بارهای سنگین، بهبود جوش پذیری و فرم پذیری، تغییراتی در آنالیز ذوب ایجاد شد.
وی افزود: تغییراتی در آنالیز ذوب در زمینه کاهش میزان کربن به کمتر از 0.1 درصد و افزایش میزان منگنز به بیشتر از 1.2 درصد، کاهش مقدار فسفر به کمتر از 0.01 و مقدار گوگرد به کمتر از 0.08 درصد، استفاده از عنصرهای نیوبیوم و وانادیم در حدود 0.05درصد در دستور کار قرار گرفت.
پور مستدام گفت: در نتیجه ایجاد تغییرات امکان دستیابی به استحکام تسلیم 550 و کشش نهایی 620 مگاپاسکال در ضخامت 5 میلیمتر فراهم شد تا این محصول خاص با موفقیت تولید و به مصرف کننده تحویل شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ماموت نیز از گرید S500MC سفارش گذاری کرده که تولید و ارسال آن انجام شده است./

نوشتن دیدگاه