شنبه 14 مهر 1403, Saturday 5 October 2024, مصادف با 1 ربیع‌الثانی 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26195
منتشر شده در سه شنبه, 10 مهر 1403 16:20
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار:

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان برخوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سعدی قادری، رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار و دبیر جلسه از آخرین وضعیت سد زاینده رود اعلام و درخصوص اهمیت و ضرورت اجرای برنامه های مدیریت توأمان آب و برق و برنامه احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مطالبی را بیان کرد.

وی با توجه به گزارش هواشناسی و پیش بینی کاهش بارش‌ها در ‌پاییز و زمستان و بروز پدیده تغییر اقلیم در کشور و استان، سازگاری با تغییر اقلیم را یک راهکار اساسی برای توسعه پایدار شهرستان مطرح کرد.

قادری افزود: دشت ممنوعه و بحرانی اصفهان-برخوار در میان 609 دشت کشور به لحاظ فرونشست و میزان جمعیت ساکن روی دشت، بحرانی ترین دشت ایران است و صیانت و‌ حفاظت از منابع آب، رعایت الگوی کشت، کشت تک محصولی و‌ کم آب و نیز همراهی و همکاری همه دستگاه ها و‌ کشاورزان را برای مقابله با خشکسالی و مصرف بهینه آب بسیار حیاتی است.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه طی سه نوبت آب برای کشاورزان و باغات شهرستان رهاسازی شده است.

کارشناس هواشناسی استان در این جلسه گزارشی از پیش بینی هواشناسی برای استان و شهرستان ارائه و بیان کرد: پاییز کم بارش و خشکی برای استان و شهرستان پیش بینی شده است.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری شهرستان نیز با توجه به پیش بینی کاهش بارش ها و ادامه خشکسالی ها و افت شدید منابع اب زیرزمینی بر ضرورت تشکیل جلسه مدیریت بحران و سازگاری با کم آبی تأکید داشند و نصب کنتورهای هوشمند، اموزش کشاورزان، توسعه گلخانه ها و کمک به کشاورزان برای اجرای ان را ضروری دانست./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه