جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2846
منتشر شده در دوشنبه, 03 خرداد 1395 10:32
تعداد دیدگاه: 0
در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور

شرکت آبفا استان اصفهان در ارزیابی ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومي‌برتر شرکت‌های آب و فاضلاب شهری موفق شد عنوان رتبه اول روابط عمومي‌ها را در سطح یک در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور در سال 1394 به خود اختصاص دهد. در ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومي‌برتر شرکت‌های آب و فاضلاب، ارزیابی در 10...


شرکت آبفا استان اصفهان در ارزیابی ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومي‌برتر شرکت‌های آب و فاضلاب شهری موفق شد عنوان رتبه اول روابط عمومي‌ها را در سطح یک در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور در سال 1394 به خود اختصاص دهد.
در ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومي‌برتر شرکت‌های آب و فاضلاب، ارزیابی در 10 سرفصل اختصاصی شامل ارتباطات ، مطالعات اجتماعی(پژوهش و افکار سنجی) ، انتشارات، مدیریت و برنامه ریزی، روابط عمومي‌الکترونیک، نوآوری و خلاقیت، مستندسازی، آموزش همگانی و تبلیغات، فعالیت‌ها و برنامه‌های مشارکتی و تشریفات و سامانه ارتباط مردمي‌122 انجام گردید که منجر به کسب رتبه اول شرکت آبفا استان اصفهان در ششمین جشنواره روابط عمومي‌برتر شرکت‌های آب و فاضلاب شهری شد.
مدیر روابط عمومي‌شرکت آبفا استان اصفهان گفت : طی سال‌های اخیر شرکت آبفا استان اصفهان با تدوین برنامه‌های جامع در صدد اجرای برنامه‌های تدوین شده برآمد به طوری‌که در بخش ارتباط با رسانه در سال 94 با تولید 236 خبر و ارسال آن به 130 رسانه اعم از مکتوب، دیجیتالی، دیداری و شنیداری بیش از 3300 خبر این شرکت در رسانه‌های جمعی ملی و استانی منعکس شد و توانست با تعامل اصحاب رسانه از ظرفیت این بخش جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب استفاده کند. 188 ویژه نامه که 106 نسخه در سطح ملی و 82 نسخه در سطح استانی به چاپ رسید و نیز تولید 16 مستند مرتبط با صنعت آبفا از دیگر اهم فعالیت‌های بخش ارتباطات حوزه روابط عمومي‌آبفا بوده است.
سید اکبر بنی طبا افزود: یکی از بخش‌های مهم روابط‌عمومي‌مطالعات اجتماعی (پژوهش و افکارسنجی) مي‌باشد. بدین ترتیب عرصه روابط عمومي‌تعاملی تنها با مفهوم ارتباط موثر با مخاطبان معنی مي‌یابد . روابط عمومي‌آبفا اصفهان درخصوص گسترش فضای ارتباطی با شهروندان مبحث مطالعات اجتماعی و افکارسنجی را حوزه بسیار مهمي‌درنظر گرفته است. انجام مطالعات پژوهشی و نظرسنجی‌های دوره ای به یک فرآیند مداوم تبدیل شده است. نظرسنجی‌های انجام شده بر سه شاخه کارکنان، مشترکین و ذی‌نفعان شرکت متمرکز شده که به طور متناسب با استفاده از نیروهای فعال در مناطق و همچنین به‌کارگیری نرم افزارهای نظرسنجی تحت وب و اندروید، 8 مورد پیمایش‌های منطقه ای، طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی صنعت و 5 مورد موضوعات نظرسنجی رضایت مشتریان و 5 مورد مقاله و ترجمه به‌همراه نظرسنجی رضایت شغلی کارکنان از جمله نقاط قوت فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی روابط عمومي‌آبفا در سال 94 در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور مي‌باشد.
وی مدیریت در پیشبرد اهداف کلان شرکت را نقش غیرقابل جایگزینی دانست و خاطرنشان ساخت: بدون مدیریت کارآمد در عرصه روابط عمومي‌تمامي‌فعالیت‌ها بی معنی مي‌شود. برای اعمال مدیریت علمي‌و دانش محور در روابط عمومي‌آبفا استان اصفهان، تخصصی کردن امور و واگذاری فعالیت‌های محوله با نظارت و رصد کامل انجام مي‌گیرد. عملکرد مدیریت بر تمامي‌قسمت‌ها اثر مي‌گذارد لذا در وهله اول مدیریت باید بر نیروی انسانی متخصص و با تجربه متکی باشد با این تفاسیر در سال‌های اخیر سعی جدی شده است تا از نیروهای متبحر و کارشناس در حوزه روابط عمومي‌بهره گرفته شود تا روابط عمومي‌مدرن همراه با چالاکی و سرعت عمل محقق شود . تحقق این مهم با برنامه استراتژیک و راهبردی و استقرار مدیریت دانش محور و 61925 نفر- ساعت سرانه آموزش کارکنان روابط عمومي‌به‌همراه تدوین برنامه عملکردی و درصد حصول اهداف صورت گرفت.
مشاور مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت:
از جمله فعالیت‌های ویژه روابط عمومي‌مي‌توان به بخش انتشارات در سال 94 اشاره کرد که در عرصه اطلاع رسانی مي‌توان به بخش انتشارات در سال 94 اشاره کرد که در عرصه اطلاع رسانی صنعت آب و فاضلاب کشور از نظر کمي‌و کیفی بی بدیل است و از عواملی است که موجب کسب رتبه نخست در سطح کشور گردید .
تیراژ بیش از 10000 نشریه داخلی و 21 موضوع بروشورهای آموزشی و کاتالوگ‌های معرفی پروژه با تیراژ 174000 و 51 موضوع پوسترهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب با تیراژ 168000 و 30 مورد تهیه و چاپ بازی‌های فکری پازل، لوح فشرده آموزشی و ... به‌همراه 11 عنوان کتاب مرتبط با مدیریت مصرف صحیح آب با جامعه هدف خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و دیگر مصرف کنندگان آب با تیراژ 66000 جلد نقش مؤثر روابط عمومي‌آبفا استان اصفهان را در سطح کشور و استان بارز نموده و از ملاک‌های انتخاب روابط عمومي‌برتر در کشور شده است.

banitabae
بنی طبا با بیان اینکه در حال حاضر با پیشرفت‌های تکنولوژی، برخی از مخاطبین ترجیح مي‌دهند از طریق فضای مجازی به نیازهای خود پاسخ دهند تصریح کرد: در سال‌های اخیر توسعه تکنولوژی در روابط عمومي‌ها گسترش یافته. در این زمینه روابط عمومي‌آبفا استان اصفهان دارای سایت خبری مستقل و فعال است که این سایت دارای نشریه الکترونیکی است و مجهز به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم، ارسال پیام به مخاطبین دارای 4 نرم افزار آموزشی و اطلاع رسانی استفاده از نرم افزار موبایل است و نیز اخبار شرکت روزانه در این سایت منتقل مي‌شود که این سایت درگاهي بسیار معتبر برای اصحاب رسانه مي‌باشد. بهره‌گیری از 8 مورد تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال (سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و ...) و انتشار نرم افزار موبایل مدیریت مصرف بهینه آب به‌همراه بیش از 754000 پیامک‌های ارسالی به 84358 دریافت‌کننده پیام و تولید نرم افزارهای آموزشی و اطلاع رسانی و تابلوي اعلانات دیجیتال به‌همراه 1200 مطلب یا خبر درج شده در سایر سایت‌های خبری از جمله فعالیت‌های چشمگیر روابط عمومي‌در حوزه روابط‌عمومي‌الکترونیک در سال 94 مي‌باشد.
وی گفت: ایده‌پردازی، راهبردی است که در تمامي‌شرکت‌های مترقی دنبال مي‌شود. خلاقیت و نوآوری به تسهیل امور مي‌انجامد. در حوزه روابط عمومي‌که بیشتر با تعاملات انسانی درگیر هستیم باید ایده‌ها و افکار جدید بر محور تسری اطلاع رسانی و مخاطب سنجی استوار باشد لذا در سال 94 روابط‌عمومي‌با توجه به شرایط ویژه استان با 9 مورد نوآوری و خلاقیت در زمینه فعالیت‌های فرهنگ سازی، تبلیغات، مستندسازی و در شیوه‌های مدیریت به سمت و سوی مدیریت مصرف معطوف گردید . تاسیس خانه فرهنگ آب با واحدهای مختلف، سرمایه‌گذاری در طرح‌های خلاقانه الکترونیکی اعم از تولید نرم افزارهای نظرسنجی، آرشیو و حتی ساخت استیکرهایی با مضامین و اشکال چهره‌های ثبت شده آبفا آبدونه و گلدونه و انتشار در فضای مجازی گوشه‌ای کوچک از این‌گونه اقدامات بدیع در صنعت آب و فاضلاب کشور مي‌باشد.
مشاور مدیرعامل با اشاره به برنامه‌های آموزشی و برگزاری جشنواره‌های مختلف از سوی روابط‌عمومي‌آبفا استان اصفهان اظهار داشت: در سال 94 روابط عمومي‌آبفا استان اصفهان علاوه‌بر برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب، جشنواره قاصدک‌های برکت، جشنواره روزنامه دیواری «بنویسیم آب، بخوانیم زندگی» جشنواره تئاتر ویژه مهدهای کودک و جشنواره سیمای آب را نیز برگزار نمود. همچنین به لحاظ اینکه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را ترغیب به استفاده صحیح آب نمايیم، مجموعه تلویزیونی قطره، مجموعه 130 قسمتی رادیویی جاری حیات، فیلم چتری برای رویاها، تولید 12 انیمیشن تبلیغاتی، برگزاری جشنواره فراگیری اولین واژه، پخش 63 آگهی و میان برنامه از صداوسیما، پخش 150 زیرنویس در سیما، تشکیل گروه حامیان آب، برپایی 3 هزار و 940 بیلبورد تبلیغاتی و تولید 11 تیزر مدیریت مصرف آب از جمله اقدامات آموزش همگانی و تبلیغات شرکت مي‌باشد. در این راستا 450000 نفر- ساعت جلسات آموزشی مدیریت مصرف و 3940 عدد بیلبوردهای تبلیغاتی به میزان 25700 مترمربع برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح 93 شهر تحت پوشش شرکت برای مشترکین استان انجام گردیده است.
تجلیل همزمان از روابط عمومي‌شرکت آبفا استان اصفهان در سطح ملی و یازدهمین جشنواره روابط عمومي‌استان اصفهان
باتوجه به محدودیت حداکثر شرکت در سه بخش یازدهمین جشنواره روابط عمومي‌استان اصفهان، روابط عمومي‌آبفا استان برای دومین سال پیاپی در بخش‌های پژوهش و افکارسنجی، اطلاع‌رسانی،تبلیغات و انتشارات موفق به کسب عنوان تندیس زرین و برتر گردید.
در اردیبهشت 95 نیز در اختتامیه یازدهمین جشنواره روابط عمومي‌استان، روابط عمومي‌آبفا استان اصفهان به جهت اهتمام و تلاش درحوزه روابط‌عمومي‌با عنایت به رای هیات داوران در بخش‌های پژوهش، افکارسنجی و اطلاع رسانی با دریافت تندیس زرین و لوح سپاس و همچنین در بخش تبلیغات و انتشارات موفق به دریافت لوح افتخار از دست شهردار و اعضای محترم شورای اسلامي‌شهر به‌همراه سایر مسئولین استان گردید.
خاطرنشان مي‌گردد در بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومي‌نیز مدیر روابط‌عمومي‌آبفا استان اصفهان در محل وزارت نیرو با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر و تجلیل قائم مقام وزیر نیرو به جهت به‌کارگیری هنر و مهارت و دانش و با هدف فضای سالم برای اطلاع رسانی وسیع و وثیق و ارتباطات صمیمانه و اثربخش بین مردم و شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت .
در همین راستا آقای بنی طبا، مدیر روابط‌عمومي‌آبفا استان اصفهان به جهت عملکرد شایسته و مطلوب به‌همراه همکاران محترم روابط‌عمومي‌در پیشبرد اهداف ترویجی و اطلاع‌رسانی صنعت آب و فاضلاب با لوح سپاس مورد تقدیر و تشکر مشاور وزیر نیرو در امور اجتماعی و فرهنگ عمومي‌قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه