جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2871
منتشر شده در یکشنبه, 09 خرداد 1395 14:54
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل فولاد مبارکه:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: بنگاه های صنعتی و رسانه ها در کنار یکدیگر می توانند به صورت مکمل در ترویج اطلاعات دقیق و وثیق به جامعه ایفای نقش کنند و خبرنگاران در این فرآیند نقش کلیدی دارند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، از شهرستان مبارکه، بهرام سبحانی اظهار داشت: اگر فعالیت هایی که در یک بنگاه صنعتی انجام می شود به صورت صحیح اطلاع رسانی نشود، در جامعه پیرامون خویش اثرگذار نیست.
سبحانی حضور اصحاب رسانه در فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید فولادمبارکه را مؤثر دانست و افزود: حضور خبرنگاران در محیط صنعت و آشنایی از نزدیک با فعالیت های یک مجموعه بزرگ، در انعکاس دستاوردها و عملکرد شرکت یاری رسان خواهند بود و در مقابل، شرکت فولادمبارکه نیز از این اقدام خبرنگاران منتفع می شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه در راستای سیاست های خود و استراتژی تعریف شده در ارتباط با رسانه ها، رابطه تنگاتنگی با رسانه های جمعی برقرار کرده و دستاوردهای خود را به اطلاع عموم می رساند.
وی افزود: فولاد مبارکه یک کارخانه ملی با تولیدات فراملی است و با سرمایه گذاری که در واحدهای متعددی در گوشه و کنار کشور انجام داده، به توفیقات بزرگی دست یافته است.
سبحانی گفت:مردم باید با همه ابعاد این اقدامات آشنا شوند و اطلاع رسانی این مهم از طریق رسانه ها امکان پذیر است.
وی افزود: رسانه ها در انعکاس توفیقات و تزریق امید به جامعه به خصوص قشر جوان که بزرگترین دغدغه شان کار و اشتغال است، تأثیرگذار بسزایی دارند.
سبحانی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در گروه فولادمبارکه افزود: ایجاد ظرفیت 10 میلیون تن تولید فولاد در گروه فولادمبارکه هدفگذاری شده که مصمم هستیم تا با شروع بهره برداری از طرح های توسعه شرکت و فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا ظرفیت تولید 7.5 میلیون تن فعلی را به حدود 10.5 میلیون تن برسانیم.
وی گفت: فولادمبارکه در دو ماهه ابتدایی سال 95 به برنامه تولید از پیش تعیین شده دست یافت.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: بررسی گزارش های تولید در واحدهای گندله سازی، احیا مستقیم، فولادسازی و ریخته گری، نورد گرم و مجتمع فولاد سبا نشان دهنده این است که علاوه بر دستیابی به برنامه، سه تا ده درصد نیز افزایش داشته است.
وی گفت: صادرات 1.8 میلیون تن در سال جاری برنامه ریزی شده که با توجه به رونق صنعت داخل، تا امروز صادرات مطابق با برنامه پیش رفته است.
سبحانی افزود: فولادمبارکه همانند سایر شرکت های فولادساز جهان وارد عقد قراردادهای بلند مدت با طرف های خارجی خود و با توجه به قیمت جهانی می شود.
وی گفت:ما موظفیم با بازاریابی مناسب و عقد قراردادهای بلندمدت و بر اساس قیمتهای جهانی اقدام به فروش محصولات خود نماییم.
وی افزود: این موضوع که گرانفروشی فولادمبارکه در داخل موجب تعطیلی برخی از واحدها شده صحت ندارد بلکه بسیاری از این کارخانجات، به دلیل عدم تمکن مالی و مسائل حاشیه ای سالهاست که از چرخه تولید خارج شده اند.
سبحانی گفت:با حضور محصولات فولادمبارکه در بورس، رانت برخی از افراد در دستیابی به اختلاف قیمت کارخانه و بازار را حذف و اعتراض این عده را به همراه داشت.
وی با اشاره به عقد قراردادهای جدید در فضای پساتحریم گفت: ایران به عنوان یک بازار بالقوه برای خارجی ها مطرح است، اما در سالهای گذشته به دلیل تحریم ها با مشکلاتی در صادرات وجود داشت اما امروز در فضای پساتحریم، اروپایی ها برای خرید محصولات ایران پیش قدم شده اند.
سبحانی گفت:فولادمبارکه ترجیح می دهد از تکنولوژی روز اروپا، تجهیزات مرغوب و شرایط مناسب باقیمت رقابتی استفاده کند ولی در این قراردادها توجه به استفاده از توان داخلی مورد تأکید ما است.
وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد در خارج از کشور گفت: برای استقرارصنعت فولاد باید پارامترهای متعددی از جمله دسترسی به مواد اولیه، حمل و نقل مواد و محصولات و چگونگی تأمین انرژی مورد نیاز باید مد نظر قرارگیرد.
سبحانی رقابت در بازار جهانی، تولید مقرون به صرفه و انتقال تکنولوژی را از نکات مهم و مورد توجه فولادسازها دانست و گفت: حضور فولادمبارکه در بازار جهانی با توجه به کیفیت محصولات و دارا بودن تمام استانداردهای بین المللی باعث شده تا سفارش های فولادمبارکه بر اساس درخواست از سوی طرفهای خارجی صورت گیرد.
وی افزود:به منظور حفظ بازار صادراتی، باید در حفظ قیمت رقابتی خود بکوشیم و کاهش قیمت تمام شده، بهترین راهکار برای حصول این نتیجه است.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: مدیریت هزینه ها از عواملی است که در کاهش قیمت تمام شده محصولات فولادمبارکه تأثیر دارد و فضای رقابتی را ایجاد می کند.
سبحانی افزود:افزایش بهره وری تجهیزات و ماشین آلات، برای حضور مستمر فولاد مبارکه در بازارهای جهانی، مورد توجه قرارگرفته است.
وی گفت: به منظور تأمین مواد اولیه اقدام مهم و اساسی، سرمایه گذاری فولادمبارکه در بخش معدن انجام شده است.
سبحانی گفت: تلاش ما بر این است که در فولاد مبارکه زنجیره ارزش افزوده از کوه تا محصول نهایی را به هم وصل کنیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.
مدیرعامل فولادمبارکه تصریح کرد: رقبای فولادمبارکه با استفاده از منابع مالی با بهره یک درصد، به راحتی می توانند روی قیمت تمام شده خود مانور دهند، اما فولادمبارکه به علت اینکه نزدیک به 24 درصد بهره منابع مالی پرداخت می کند، قادر به رقابت نیست.
وی افزود: تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که شرایط بنگاه های رقیب جهانی خود را به مسئولان مربوطه اطلاع رسانی کنیم.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است./

نوشتن دیدگاه