شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3184
منتشر شده در سه شنبه, 05 مرداد 1395 14:32
تعداد دیدگاه: 0
در سال مالی 94؛

با ارائه گزارش مقبول حسابرس به صورتهاي مالي سال مالي 94 شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت فولاد مبارکه، صورت هاي مالي اين شرکت بررسي و به تصويب رسيد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمویم شرکت فولاد مبارکه، اميرحسين نادري معاون اقتصادي و مالي شرکت فولادمبارکه با اعلام اين خبر گفت: نظر به افزايش شرکتهاي فرعي و وابسته گروه فولاد مبارکه، بالاخص شرکتهاي مجموعه سرمايهگذاري توکا فولاد، در سال 1394، شرکت در زمينه گزارشگري مالي گروه (تهيه و ارائه صورتهاي مالي تلفيقي) طبق استانداردهاي حسابداري و آئين نامههاي سازمان بورس و همچنين ارائه به موقع گزارشات مذکور، عملکرد موفقي از خود به ثبت رسانيد به گونه اي که موفق به اخذ گزارش مقبول حسابرسي از حسابرس مستقل و بازرس قانوني شرکت شد.
نادري افزود: در سال 1394 در مجموع با وجود تهديدها، فشارها و محدوديتهاي ناشي از رکود داخلي و خارجي در صنعت فولاد، عملکرد شرکت در کنترل و مديريت هزينه ها مؤثر و قابل قبول بوده است به گونه اي که عليرغم کاهش 23 درصدي درآمدهاي عملياتي، حاشيه سود ناخالص شرکت تنها 4 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است که اين امر نشان دهنده کنترل و مديريت هزينه هاي توليد بوده است. علاوه بر اين هزينههاي عمومي اداري و توزيع و فروش شرکت نيز تنها به ميزان 1درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.
معاون اقتصادي و مالي شرکت فولادمبارکه با اشاره به افزايش حسابهاي پرداختني تجاري شرکت گفت: اين افزايش به ميزان 30 درصد نسبت به سال 1393 حاکي از رويکرد شرکت در خصوص افزايش خريدهاي اعتباري و حفظ نقدينگي است. انعقاد قراردادهاي خريد با پرداخت کمترين ميزان پيش پرداخت در راستاي سياستهاي اخير شرکت در حوزه خريد و تأمين بوده است.
وي تصريح کرد: در حوزه تأمين منابع مالي نيز با وجود کاهش درآمدهاي عملياتي و غير عملياتي، شرکت با استفاده از روشهاي بهينه و متنوع تأمين مالي از جمله افزايش سرمايه، تسهيلات بانکي، انتشار اوراق مرابحه و ... موفق به تأمين سرمايه در گردش مورد نياز شرکت و همچنين تأمين منابع مالي مورد نياز جهت اجراي طرحهاي توسعه گرديده است.
معاون اقتصادي و مالي فولادمبارکه، درآمد حاصل از سرمايه گذاري اين شرکت در شرکت هاي بورسي موجود در سبد سرمايه گذاري را مهم خواند و گفت: در سال مالي 1394 با توجه به عرضه 5درصد از سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در فرابورس ارزش بازار سرمايه گذاريهاي بورسي شرکت نسبت به سال قبل با 7درصد افزايش به 43,334 ميليارد ريال بالغ گرديد و 3,526 ميليارد ريال از محل سود تقسيمي شرکتهاي بورسي نصيب شرکت شد.درمجمع عمومي عادي صاحبان سهام شرکت از مجموع سود خالص شرکت اصلي به ميزان 7931 ميليارد ريال تقسيم 3750 ميليارد ريال سود نقدي از قرار هر سهم 50 ريال مورد تصويب مجمع قرارگرفت که طبق جدول زمانبندي پرداخت سود، سود سهامداران حقيقي و ترجيحي شرکت از ابتداي شهريور ماه سال جاري پرداخت خواهد شد.

نوشتن دیدگاه