شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3255
منتشر شده در چهارشنبه, 20 مرداد 1395 09:21
تعداد دیدگاه: 0
رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه از هر 5 خانوار یک خانوار بیکار هستند، گفت: 50 درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند و از طرفی تنها 30 درصد از زنان این شهر شاغل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر امروز در مراسم نکوداشت روز حمایت از صنایع کوچک در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: اینجا هستیم تا به شما این اطمینان را بدهیم در این جنگ اقتصادی به کسی آسیب نمی‌رسد؛ همان‌طور که در دهه اول انقلاب در جنگ حضور داشتیم اسیر و شهید و جانباز دادیم.

وی افزود: بالاخره یکی از ارکان مهم به ثمر رسیدن برجام، مردم هستند و عمده‌ترین مردمی که بار سنگینی بر دوش داشتند، جامعه کار و تولید و صنعت‌گران هستند، آن‌ها با مشکلات اقتصادی واحدهایشان در این عرصه حمایت خود را داشتند، همان‌طور که در تبریز و ارومیه و جاهای دیگر گفتم امید چاره کار است اما دهن ما شیرین نمی‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که درباره صنایع کوچک مطرح است، وحدت مالکیت و مدیریت، مالکیت فردی و خانوادگی و استقلال از سایر کسب و کارها است که اگر همین موارد را بررسی کنیم متوجه اوضاع اقتصاد خواهیم شد.

وی ادامه داد: مالکیت فردی و خانوادگی همه‌اش از بین رفته است؛ تمام خانه‌ها رهن بانک‌ها شده است و بیشتر از 50 نفر این جمع را می‌دانم که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه جشن من روزی است که تا میان اهالی صنایع می‌آیم از مشکلاتشان گلایه نکنند، بیان کرد: گیر اندک‌ها هستیم و یکی از کارخانه‌داران معروف اصفهان روز گذشته خانه‌اش را از دست داد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که اینجا نشسته‌اند جز آن 4 هزار نفری هستند که در طرح تسهیل صنایع ثبت نام کرده‌اند اما مشخص نیست چند نفر از آن‌ها این تسهیلات را وصول کرده‌اند؛ درگیر بانک هستیم اما بانک مشکل دیگری دارد و می‌گوید باید افزایش سرمایه دهید و مشکلات مالیاتی و تأمین اجتماعی‌تان را حل کنید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خطاب به استاندار اصفهان گفت: برق کارخانه‌ها مرتب در حال قطع شدن است؛ مگر شما نگفتید این موضوع باید با هماهنگی فرماندارها صورت بگیرد اما نهادها همکاری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از هر 5 خانوار یک خانوار بیکار و از طرفی نیز 50 درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند، تصریح کرد: تنها 30 درصد از زنان این شهر شاغل هستند و اکثر کارخانه‌ها حقوق کارگران‌شان را ندارند که پرداخت کنند.

سهل‌آبادی ابراز داشت: خودم در ستاد تسهیل هستم ولی با آمار گفتن که مشکلی حل نمی‌شود؛ از این 4 هزار کارخانه به چند واحد پرداخت داشته‌اید؛ این در حالی است که همه هم می‌خواهند به این کودک یتیم کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ادامه داد: تمام استان‌ها از اصفهان جلو افتاده‌اند؛ این در حالی است که همه می‌گویند اصفهان برخوردار است و افسوس ما را می‌خورند اما توسعه را در سرطان و MS و طلاق می‌بینند.

سهل‌آبادی در پایان با اشاره به گلایه‌های که روزانه می‌شنود، بیان کرد: آقای یزدانی (معاون وزیر صنعت معدن تجارت) شما الان می‌خندید و من هم دوست دارم بخندم و البته برخی اوقات هم می‌خندم اما خنده من از گریه تلخ‌تر است و کار ما از گریه گذشته است./

نوشتن دیدگاه