شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3356
منتشر شده در شنبه, 06 شهریور 1395 09:30
تعداد دیدگاه: 0
همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

با راه‌اندازی پنجمین ماشین ریخته‌گری فولاد مبارکه، ظرفیت تولید این شرکت به 7.2 میلیون تن افزایش یافت.

 همراه با راه‌اندازی پنجمین ماشین ریخته‌گری و افزایش ظرفیت تولید فولاد مبارکه، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای این موفقیت را به فعالان صنعت و اقتصاد کشور تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «خداوند منان را شکرگزارم که ساخت و راه‌اندازی اولیه پنجمین ماشین ریخته‌گری و افزایش ظرفیت تولید فولاد در مجتمع فولاد مبارکه به 7.2 میلیون تن، برگ زرین دیگری شد که در تاریخ پرافتخار فولاد مبارکه به ثبت رسید؛ دستیابی به توفیقات پی‌درپی در دورانی که صنعت فولاد جهان یکی از سخت‌ترین دوران خود را سپری می‌کند، نشان از همت بلند و اراده آهنین پولادمردانی دارد که برای سربلندی کشور عزیزمان توانستند هوشمندانه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و خاری شوند در چشم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

در ادامه این بیانیه آمد: این‌جانب این موفقیت بزرگ را به شما دلاورمردان و شیرزنان جبهه صنعت تبریک گفته و به پیمانکاران، مشاورین، همکاران عزیز در معاونت‌های توسعه و بهره‌برداری و همه افرادی که مستقیم و غیرمستقیم در کسب این توفیقات سهیم بوده‌اند، تبریک گفته و از تلاش‌های ارزشمندشان تشکر و قدردانی می‌نمایم.»

در همین رابطه، حوزه مقاومت بسیج این شرکت نیز بیانیه‌ای دیگری را منتشر کرد که در ابتدای آن تصریح شده است: «هفته دولت نماد تکریم و تجلیل از شهیدان دولت، رجائی و باهنر است؛ عزیزانی که در سلوک و رفتار و آرمان‌خواهی‌شان، خدمت به ملت و پذیرش مسیر مجاهدت و شهادت به تأسی از افکار و آموزه‌های امام راحل زینت یافت؛ همچنین این هفته فرصتی مناسب و مغتنم برای همه مسؤولان در ارائه گزارش جهت تبیین خدمات نظام اسلامی به ملت شریف ایران است.

در بخش دیگری از این بیانیه بیان شد: شاید 25 سال پیش در شهریور 1370 و زمانی که قرار بود اولین ذوب در کوره‌های فولادسازی فولاد مبارکه تولید شود، آرزوی رسیدن به ظرفیت اسمی 4/2 میلیون تن در سال برای بسیاری دور از انتظار و دست‌نیافتنی بود، آرزویی که باهمت بلند مردان بی‌ادعای جبهه صنعت در فولاد مبارکه محقق گردید. هرروز خبری خوب و مسرت‌بخش رسید، کارخانه دو میلیون تنی به سه میلیون، پنج میلیون و هفت میلیون تن تولید دست‌ یافت.

در این بیانیه بیان شد: در 3 سال اخیر، ضمن توسعه کیفی و تنوع در محصولات تولیدی و ایجاد بازارهای استراتژیک صادراتی، افزایش ظرفیت تولید نیز مورد توجه قرار گرفته و در مسیر تکمیل زنجیره تولید گام برداشته‌ شده است. افزایش ظرفیت تولید در کارخانه فولاد مبارکه (در مجاورت شهر مبارکه) از 4.5 به 7.2 میلیون تن، افزایش ظرفیت تولید کارخانه فولاد سبا (در مجاورت زرین‌شهر) از 750 هزار به 2.5 میلیون تن، طرح تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سفیددشت چهارمحال و بختیاری، احداث کارخانه تولید 5 میلیون تن گندله و 5 میلیون تن کنسانتره در منطقه معدنی سنگان استان خراسان رضوی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه این شرکت عظیم و در جهت اشتغال‌زایی ملی است که در سال 1395 به بهره‌برداری رسمی خواهند رسید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روز یکشنبه 31 مردادماه 1395 اشک شوق در چشمان کارگران و مدیران فولاد مبارکه حلقه زد؛ تولید آزمایشی اولین شمش در طرح توسعه ریخته‌گری فولاد مبارکه به معنی افزایش دو میلیون تن ظرفیت فولاد کشور بود. یعنی چیزی بیش از دو برابر بعضی از کارخانه‌های بزرگ تولیدی فولاد کشور، چیزی نزدیک به طرح اولیه فولاد مبارکه و بیش از 10 درصد افزایش در تولید فولاد کشور. به‌راستی شاخص‌های عملکردی در فولاد مبارکه با بعضی از پروژه‌ها در کشور قابل‌مقایسه نیست و زبان و قلم از بیانش قاصر است.

در بخش دیگر آن آمده است: ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در فولاد مبارکه ضمن حمایت از مسیر اصولی موجود در شرکت و در پاسداری از خون هزاران شهید دفاع مقدس، با همدلی و هم‌زبانی و با اندیشه و برنامه‌ریزی در جهت اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و با افزایش تولید، بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و تحقق بومی‌سازی در جهت سربلندی میهن عزیزمان گام بر خواهیم داشت و از کلیه اصحاب قلم و قدم می‌خواهیم تا همدل و یکپارچه زیر بیرق ولایت حامی و پشتیبان مدیران و کارگران بادانش و مجاهد خود باشند. در پایان کلام مقتدای همه بسیجیان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را چراغ راه خود نموده و آرزو می‌کنیم که در مسیر جهاد اقتصادی چون گذشته سربلند و افتخارآفرین باشیم، ان‌شاءالله

در بخش پایانی آن آمده است: بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند، برای آبادانی کشور تلاش می‌کند، برای حفظ استقلال ملی هر چه بتواند کار می‌کند، از جان خود هم می‌گذرد، اگر احساس کند دشمن می‌خواهد از روزنه‌ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی به داخل کشور نفوذ کند، در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می‌کوبد.»

نوشتن دیدگاه