شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3378
منتشر شده در دوشنبه, 08 شهریور 1395 14:44
تعداد دیدگاه: 0
سفیر جمهوری ارمنستان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان:

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نزدکی مرز ارمنستان با ایران خبر داد و گفت: این منطقه می تواند زمینه تولید مشترک بین شرکت های ایرانی و ارمنستان را فراهم کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، آرتاشس تومانیان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان هدف از سفر به اصفهان را تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با این شهر تاریخی برشمرد و گفت: ایران یکی از کشورهای هم مرز با ارمنستان است که رابطه تاریخی فرهنگی طولانی با این کشور دارد .
وی تکنولوژی فناوری اطلاعات بویژه در بخش ترافیک اینترنتی را یکی از توانمندی های این کشور برشمرد و تاکید کرد: بخشی از ترافیک اینترنت ایران توسط ارمنستان تهیه می شود و می توان در بخش های دیگری فناوری اطلاعات پروژه های مشترکی را تعریف کرد.
سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با اشاره به قرارداد همکاری های اقتصادی کشورهای مشترک المنافع مبنی بر تجارت کالا بین این کشورها با کمترین میزان تعرفه، گفت: تولیدکنندگان استان اصفهان می توانند با ارمنستان تولید مشترک داشته باشند و به راحتی کالای خود را در بین این کشورها بدون تعرفه به فروش برسانند.
وی تاکید کرد: چنانچه کالایی برند تولید در ارمنستان داشته باشد بدون عوارض کمرگی در بین کشورهای آسیای میانه به فروش می رسد.
تومانیان همچنین به قرار تجاری ارمنستان با 28 کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: بر اساس این قرار 6 هزار و 400 کالا با تعرفه نازل کمرگی قابل انتقال بین کشورهای اروپایی است همچنین طی قراردای با امریکا و کانادا 3 هزار و 500 کالا شامل تعرفه نازل گمرگی بین ارمنستان با این کشور می شود.
وی تاکید کرد: تولید کنندگان اصفهانی می توانند ازاین ظرفیت برای حضور در بازارهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی استفاده کنند.
سفیر ارمنستان از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نزدکی مرز ارمنستان با ایران خبر داد و گفت: این منطقه می تواند زمینه تولید مشترک بین شرکت های ایرانی و ارمنستان را فراهم سازد.

نوشتن دیدگاه