شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3384
منتشر شده در سه شنبه, 09 شهریور 1395 09:48
تعداد دیدگاه: 0
با وجود خشکسالی؛

فرماندار اصفهان گفت: به رغم کمبود شدید آب، در سال گذشته 126 هزار تُن و در سال جاری تاکنون حدود 150 هزار تُن گندم در شهرستان اصفهان تحویل سیلو شده است.

 فضل الله کفیل با اشاره به اینکه موضوع آب و مشکلات بخش کشاورزی، چالش بزرگ پیش روی شهرستان اصفهان بود، اظهار داشت: اگر این موضوع به صورت صحیح مدیریت و کنترل نمی شد، به بحران تبدیل می شد و مشکلات جدی را برای شهرستان و حتی استان پدید می آورد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان از خشکسالی سال های اخیر آسیب جدی دیده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تشکیل شورای عالی آب به ریاست معاون اول رئیس جمهور و پیگیری مدیریت استان، شورای هماهنگی آب برای حوضه آبریز زاینده رود تشکیل شد.
فرماندار اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته پنج نفره آب در شهرستان و استان اصفهان، افزود: این اقدام ها از جمله تدابیر اتخاذ شده از سوی دولتمردان برای مدیریت صحیح منابع آب و ارتباط صحیح با کشاورزان بوده است.
وی با بیان اینکه چالش کمبود آب که می توانست به بحران تبدیل شود با تدبیر و مدیریت صحیح به فرصت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به رغم کمبود شدید آب، در سال گذشته 126 هزار تُن و در سال جاری تاکنون حدود 150 هزار تُن گندم در شهرستان اصفهان تحویل سیلو شده است.
کفیل افزود: با در نظر گرفتن کشت های دیگر، گردش مالی در حوزه کشاورزی شهرستان اصفهان حدود 400 میلیارد تومان برآورد می شود که از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در اصفهان است.
وی توجه به موضوع محیط زیست و کاهش آلاینده های زیست محیطی را از دیگر چالش های استان بویژه کلانشهر اصفهان بیان کرد و افزود: با تدبیر مدیریت استان، کارگروه گرد و غبار اصفهان تشکیل و وظائف دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری شهرستان در این کارگروه مشخص شد.
وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان و کمیته های زیرمجموعه آن در یک اقدام جهادی، دو هزار و 400 هکتار از زمین های شرق اصفهان در سال گذشته نهال کاری و تصمیم های لازم برای فعالیت کوره های گچ و آجر در اطراف شهر اصفهان اتخاذ شد.
کفیل ادامه داد: نتیجه این اقدام ها باعث افزایش روزهای سالم اصفهان در سال 94 به بیش از 200 روز شد که در مقایسه با روزهای سالم سال 93 از رشد معناداری برخوردار است.

نوشتن دیدگاه