جمعه 27 مهر 1403, Friday 18 October 2024, مصادف با 14 ربیع‌الثانی 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2061
منتشر شده در چهارشنبه, 31 تیر 1394 15:31
تعداد دیدگاه: 0
رئیس پلیس راه های استان مطرح کرد:

رئیس پلیس راه های استان اصفهان خودرو پراید را متهم ردیف اول مرگ در جاده های استان اصفهان دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، سرهنگ رضا رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به نیمی از تصادفات جاده ای استان اصفهان تصادفات تک وسیله ای هستند که واژگونی ، برخورد با گارد ریل و یا...


رئیس پلیس راه های استان اصفهان خودرو پراید را متهم ردیف اول مرگ در جاده های استان اصفهان دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سرهنگ رضا رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به نیمی از تصادفات جاده ای استان اصفهان تصادفات تک وسیله ای هستند که واژگونی ، برخورد با گارد ریل و یا دهانه پل ها و ... از این دست تصادفات تلقی می شود.
وی علت عمده این اتفاق را خواب آلودگی و خستگی رانندگان بیان کرد و افزود: حدود 60 درصد از تصادفات جاده ای در استان اصفهان نیز مربوط به خودرو های سواری است که پراید نقش قابل توجهی در این تعداد خودرو داردو متاسفانه باید گفت معمولا تصادف هایی که در جاده اتفاق افتاده و یک طرف آن پراید بوده ، به مرگ یک یا چند نفر از سرنشینان آن ختم می شود.
رئیس پلیس راه های استان اصفهان ادامه داد: با تصمیم کمیته ای متشکل از ادارات مرتبط با کاهش میزان تصادفات جاده ای استان، قرار شد ایستگاه های امنیت و سلامت در جاده های استان اصفهان دایمی باشد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هر یک ساعت و نیم یک بار رانندگان در این ایستگاه ها به استراحت بپردازند.
رضایی خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته حدود 35 درصد از تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده که این موضوع نشان می دهد اگر ایستگاه هایی برای استراحت رانندگان در بین راه تعبیه شود، میزان تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی به شدت کاهش می باید.
رييس پليس راه استان اصفهان تصريح كرد: از ابتداي سال جاري تا پايان تير ماه تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده‌هاي استان با 21 فقره كاهش و تعداد متوفيان ناشي از حوادث رانندگي با 25 نفر چیزی در حدود 13 درصد کاهش این آمار موثر دانست.
وی ادامه داد: خوشبختانه در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر با بكارگيري توان 100 درصدي تيم عملياتي پليس راه، در تعطيلات پایان ماه مبارک رمضان هيچ حادثه منجر به فوت در سطح جاده هاي استان نداشتيم.
رضایی اضافه کرد: جان مردم، خط قرمز ماست و پلیس در این زمینه حساسیت زیادی دارد، اما در حال حاضر حمل و نقل مسافر در برخی شهرهای اطراف اصفهان با اتوبوس های فرسوده و از رده خارج انجام می شود که این موضوع از نظر پلیس خلاف قانون است.

  • اسکانیای بی ترمز ، ترمز خبرنگاران را کشید

در ادامه این نشست نیز خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز ، با سئوالی از رئیس پلیس راه های استان اصفهان خواستار شفاف سازی پیرامون آخرین وضعیت خودرو اتوبوس اسکانیا،میزان تصادفات آن در جاده های استان اصفهان و دلیل تولید بیش از اندازه آن در ایران به بهانه نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی بین شهری شد که سرهنگ رضایی از ارایه توضیح درباره این موضوع امتناع ورزید و آن را به فرماندهان ناجا و مسئولان با رده کشوری محول نمود.
گفتنی است، طی چند سال گذشته اتوبوس های اسکانیا پایه ثابت تصادفات بین شهری در راه های کشور بودند که آتش سوزی برخی از این خودرو ها بیش از بقیه تصادفات خبرساز شد.
ابتدا بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون " اخذ جرايم جديد" سهم خودرو ساز در این تصادفات پر رنگ عنوان شد، اما بعد از مدتی از سوی برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی اتفاقات زیاد برای اتوبوس های اسکانیا در جاده های کشور ، فراوانی این خودرو در حمل و نقل عمومی کشور عنوان و آن را امری عادی بیان کردند.
در معروف ترین حادثه ای که برای خودرو اتوبوس اسکانیا اتفاق افتاد و به اتوبوس مرگ موسوم شد، بامداد 19 شهریور ماه سال 92در کیلومتر 28 محور قم به تهران دو دستگاه اتوبوس اسکانیا از روبرو با یکدیگر برخورد کردند که پس از آتش گرفتن خودرو ها 44 تن کشته و 39 تن نیز زخمی شدند.

نوشتن دیدگاه