شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3322
منتشر شده در یکشنبه, 31 مرداد 1395 10:50
تعداد دیدگاه: 0
تاکید شهردار اصفهان برای عبور از بحران؛

شهردار اصفهان تاکید کرد: خشکسالی یک بحران نیست بلکه یک واقعیت است زیرا سالهای سال است که با آن دست به گریبان هستیم اما اگر بحران بود یک سال، یک ماه و یا مدت زمانی مشخص با آن درگیر بودیم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد گفت: اگر تاریخ اصفهان را در هزاران سال قبل مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که از وقتی که مدنیت در شهر اصفهان شکل گرفته است، اصفهان باغ شهر بوده و در تمام سفرنامه ها هم اصفهان را به عنوان باغ شهر مطرح می کردند.
وی افزود: بنابراین با توجه به شرایط کم آبی نباید اصفهان را به سمت توسعه فضای سبز سطحی پیش ببریم بلکه باید توسعه حجمی را در برنامه قرار دهیم و درختان مقاوم به خشکسالی را بیشتر بکاریم.
شهردار اصفهان یادآور شد: سال گذشته 230 هزار درخت و نهال به یاد 230 هزار شهید کشور در شهر اصفهان کاشته شد و البته در این اقدام همه پسند سعی کردیم گونه های مقاوم به خشکی و گرمی هوا را انتخاب کنیم.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان به سمت نوعی از آبیاری پایدار حرکت می کند، اظهارکرد: شهرداری اصفهان کم آبی را به خوبی حس کرده و من معتقدم خشکسالی یک بحران نیست بلکه یک واقعیت است زیرا سالهای سال است که با آن دست به گریبان هستیم اما اگر بحران بود یک سال، یک ماه و یا مدت زمانی مشخص با آن درگیر بودیم.
وی تاکید کرد: تمام دولتمردان و مدیران شهری در کنار یکدیگر باید همت کنند تا زاینده رود دوباره زنده شود و باید به این واقعیت برسیم که خشکسالی واقعیتی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان برای آبیاری فضای سبز، استفاده از پساب را مد نظر قرارداده است، گفت: ما نباید اصفهان را به سمت توسعه فضای سبز سطحی پیش ببریم بلکه باید توسعه حجمی فضای سبز را در برنامه قرار دهیم.
وی در پایان از شهروندان اصفهانی که قصد کاشت درخت در منازل خود را دارند خواست درخت های مقاوم به شرایط کم آبی را کاشت کنند.

نوشتن دیدگاه