شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3406
منتشر شده در شنبه, 13 شهریور 1395 15:32
تعداد دیدگاه: 0
فرماندار اصفهان:

فرماندار اصفهان با تأکید بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن معتادین دستگیر شده، گفت: بهزیستی و نیروی انتظامی باید ظرف مدت 30 روز آینده نسبت به بررسی، تهیه طرح، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن معتادان دستگیر شده اقدام کنند.

 به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، فضل‌الله کفیل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان، با تأکید بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن معتادین دستگیر شده، اظهار داشت: بهزیستی و نیروی انتظامی باید با تشکیل کمیته‌ای مشترک ظرف مدت 30 روز آینده نسبت به بررسی، تهیه طرح، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن معتادین دستگیر شده اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اعتیاد واقعیتی تهدید کننده و رو به رشد است، بر سه مقوله مقابله، درمان و پیشگیری تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم مانع از آسیب به جوانان شویم، بیشترین توجهات باید بر امر پیشگیری بوده و مراکز آموزشی بالأخص دانشگاه‌ها باید برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

فرماندار اصفهان به عدم جوابگویی مرکز ماده 16 در اصفهان اشاره و تأکید کرد: شورای اسلامی شهرهای اصفهان و بهارستان باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، نسبت به پیش‌بینی هزینه و توسعه مرکز ماده 16 خصوصاً مرکز ویژه خواهران معتاد اقدام کنند.

کفیل با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف باید وظایف دستگاه ذیربط را در حوزه مقابله، درمان و پیشگیری از اعتیاد تبیین و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: اقدامات لازم در راستای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه اعتیاد باید صورت پذیرد.

وی بر فعال شدن رابط اجتماعی در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: این رابطین باید موضوع اعتیاد را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برنامه‌هایی نیز در حوزه پیشگیری از کلاس تا سطح کلی آموزش و پرورش تدوین شود.

فرماندار اصفهان پیرامون بحث چایخانه‌ها نیز گفت: کمیسیون نظارت و اتاق اصناف باید نسبت به چایخانه‌های دارای مجوز و فاقد مجوز که خلاف سلامت عمومی اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، شفاف سازی کرده و نظارت کامل و جامعی بر اقدامات داشته باشند.

کفیل در پایان بر تداوم تبلیغات و برخورد سلبی با عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی و پارک‌ها تأکید و خاطر نشان کرد: برای افزایش آگاهی و شناخت مردم با آسیب‌های ناشی از استعمال قلیان، باید فرهنگ سازی لازم در این رابطه صورت پذیرد./

نوشتن دیدگاه