شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3494
منتشر شده در یکشنبه, 04 مهر 1395 08:41
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاثیر برگزاری نشست جهانی صنایع دستی در معرفی این صنعت به دنیا گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای اصفهان، حوزه صنایع دستی می تواند محور توسعه اقتصاد این کلانشهر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، اصغر آذربایجانی اظهار کرد: یکی از داشته های مهم اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی این کلانشهر است.
وی با اشاره به تنوع تولید صنایع دستی در اصفهان افزود: همین موضوع باعث شد در سال گذشته اصفهان، عنوان شهر جهانی خلاق در حوزه صنایع دستی را کسب کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان در حوزه صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر اصفهان به جای توسعه صنعت که مشکلات زیست محیطی زیادی را به شهر تحمیل کرده به دنبال توسعه صنایع دستی می رفت، در ابعاد مختلف شهری توسعه ایجاد می شد.
آذربایجانی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع دستی علاوه بر رونق اقتصادی شهر در انتقال فرهنگ و هویت این مرز و بوم تاثیر بسزایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه می توانیم این ظرفیت بزرگ را به رخ جهانیان بکشانیم، اظهار داشت: هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی فرصت خوبی برای معرفی این ظرفیت به دنیا است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برگزاری این اجلاس جهانی با عرصه محصولات فرهنگی در فضای نمایشگاهی تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد.
آذربایجانی با اشاره به اینکه اصفهان باید در محور توسعه گام اساسی بردارد، گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای اصفهان، حوزه صنایع دستی می تواند محور توسعه اقتصاد این کلانشهر باشد.
وی تاکید کرد: البته باید زیرساخت های لازم برای تامین منابع مادی هنرمندان و ظرفیت های ارائه محصولات آنان در بازارهای داخلی و خارجی مهیاتر از گذشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: متولی برگزاری نشست شورای جهانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی است که به واسطه بخش خصوصی و کمک اتحادیه صنایع دستی شرایط را برای برپایی این نشست فراهم کرده است.
آذربایجانی با اشاره به اینکه مدیریت شهری زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می کند، تصریح کرد: آن چه باید جزء برنامه های اولویت دار توسعه شهری قرار گیرد ایجاد شهرک و بازارچه اختصاصی برای صنایع دستی است چرا که مجموعه صنایع دستی استان و شهر اصفهان قابلیت عرضه را در سطح جهانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: گردشگران خارجی می توانند پیام آور این ظرفیت و تمدن به جهانیان باشند از این رو برگزاری این نشست جهانی فرصت خوبی برای این مهم است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهروندان اصفهانی نیز باید با خرید صنایع دستی از این صنعت حمایت کنند.
آذربایجانی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز آمادگی دارد با ایجاد بازارچه صنایع دستی بستر را برای عرضه بیشتر این صنعت فراهم کند./

نوشتن دیدگاه