رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اینکه چرا با هر بهانهای اولین جایی که تعطیل میشود مدارس و دانشگاهها است، گفت: چه کسی پاسخگوی عواقب مخرب این تعطیلیها است؟ از سوی دیگر سرعت اینترنت برای دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به آموزش مجازی به هیچ عنوان مناسب نبوده و آموزش کشور...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تعطیلیهای اخیر مدارس و دانشگاههای کشور این بار به دلیل افت فشار گاز، عنوان کرد: متأسفانه تعطیلی مدارس و دانشگاهها در ایام کرونا موجب افت تحصیلی و افت تربیت مدرسهای و دانشگاهی دانش آموزان و دانشجویان شد و آثار مخرب آن، دقیقا پس از بازگشایی مدارس دیده شد که ناهنجاریهایی را در فضای مدارس و دانشگاهها به همراه داشت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ایام، فضای مجازی ولنگار و فاقد نظارت حاکمیت، مربی بیرقیب فرزندان ما شد و همچنان پس از عبور از تعطیلات کرونا آثار سوء این تعطیلیها از حیث آموزشی و تربیت مدرسهای و دانشگاهی وجود دارد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر طی یک ماه گذشته به دلیل آلودگی هوا و در چند روز اخیر به علت افت فشار گاز، اولین نقطه هدف تعطیلیها از سوی مسئولان تصمیمگیر کشور، مدارس و دانشگاهها بوده؛ که این نوع نگاه بسیار اشتباه است.
منادی ادامه داد: متأسفانه باز هم زمزمههایی مبنی بر بازگشت سویههای جدید ویروس کرونا به گوش میرسد که تعطیلی احتمالی مدارس و دانشگاهها را به دنبال خواهد داشت و با این روند نمیتوان چرخ آموزش کشور را به حرکت درآورد.
شورای امنیت کشور و هیأت دولت به روند تعطیلی مدارس و دانشگاهها پایان دهند
منادی سفیدان با بیان اینکه نباید با هر بهانهای دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تعطیل کرد چرا که در کشورهای پیشرفته آخرین مکان برای تعطیلیها، مدارس و دانشگاهها است، تأکید کرد: ولی در کشور ما دقیقا اولین تصمیم برای تعطیلی، مدارس و دانشگاهها را هدف میگیرد، لذا از تصمیمگیران این حوزه، بهویژه شورای امنیت کشور، شورای عالی آموزش و پرورش و هیأت دولت میخواهیم به روند تعطیلی مدارس و دانشگاهها پایان دهند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: چنانچه روند تعطیلی مدارس و دانشگاهها ادامه داشته باشد، مجلس برخورد قاطعی با وزرای مربوطه یعنی وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم خواهد داشت.
وزیر ارتباطات در مجلس پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در قبال تأمین اینترنت برای آموزش مجازی باشد
وی یادآور شد: از سوی دیگر بیکفایتی وزیر ارتباطات در تأمین اینترنت پرسرعت برای دانش آموزان و دانشجویان اجازه استفاده از آموزش مجازی را به آنها نمیدهد. قطعا خواهان پاسخگویی وزیر ارتباطات در مجلس خواهیم بود، دانشآموزان و معلمان هردو در ایام پایانترم دچار مشکل هستند و این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مردم نیز درخواست کرد در مصرف سوخت و انرژی تا حد امکان صرفه جویی داشته باشند تا فرزندان آنها از آموزش و پرورش و رشد و تعالی اجتماعی بازنمانند./انتهای پیام
مجلس شورای اسلامی