مدیرپشتیبانیفروشوبازاریابی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر رضایتمندی مشتریان گفت: در سال گذشته، ۵۹ درصد تولید ورق گرم در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار داشت که این مقدار در سایر شرکتهای فولادسازی به ۳۶ درصد میرسد و ۵ درصد این ورقها از طریق واردات تامین شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی آقازینلی، مدیرپشتیبانیفروشوبازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست هماندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار عرصه لوله و پروفیل، اظهار کرد: در سال گذشته، ۵۹ درصد تولید ورق گرم سهم بازار در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار داشت که این مقدار در سایر شرکتهای تولیدکننده ورق به ۳۶ درصد میرسد و ۵ درصد این ورقها از طریق واردات تامین شده است.
وی با اشاره به جایگاه مهم صنعت لولهوپروفیل در بخش ساختمان، تصریح کرد: در مقام مقایسه با روند تقاضای جهانی، سهم ساختمان از ورق مورد نیاز لوله و پروفیل، بالغ بر ۴۸ درصد است. در سال ۹۵، تقاضای محصولات گرم لولهوپروفیل دو میلیون و ۵۰ تن بوده است که برآوردها حاکی از این است که متناسب با رشد مسکنسازی تا سال ١٤٠٤ تقریبا به ۳ میلیون تن افزایش یابد.
آقازینعلی با اشاره به پروژه طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: پیشبینی میشود مصرف ورق در سال بالغ بر ۱۹۰ تا ۴۵۰ هزار تن افزایش یابد. مصرف محصولات فولادی در بخشهای کابینت، کانال کولر و ... به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.
مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه واردات محصولات فولادی تخت از سال ۹۴ تا آذر امسال، ۸۶ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: بیشترین تقاضا از محصولات فولادی تختال با میزان ۵۴ درصد در بخش ساختمان است که این مقدار در بخش صنایع فلزی، ۱۸ درصد و در بخش خودروسازی ۱۲ درصد و ۱۱ درصد هم به بخش انرژی اختصاص دارد.
آقازینلی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد مشتریان لوله وپروفیل در اصفهان، ۲۹ درصد در تهران و بقیه مشتریان در سایر استانها هستند، ادامه داد: ۳۰ درصد سهم فروش صنایع لوله و پروفیل در سال گذشته و ۳۲ درصد هم طی امسال به شرکت فولاد مبارکه اختصاص دارد.
وی افزود: رویکرد سنجش رضایت مشتریان بر اساس استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ تعیین میشود و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، و رضایتمندی مشتریان برای رسیدن به میزان ۸۵ درصد در اهداف این شرکت قرار دارد این درحالی است که کل رضایت مشتریان در بخش صنعت لولهوپروفیل در سال گذشته، ۸۲ درصد بوده است.
مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: مولفههای موثر بر میزان رضایت مشتریان قیمت، کیفیت، شرایط پرداخت، تحویل به موقغ، تامین پایدار و... است که پروژه های بهبود و اقدامات اصلاحی نظیر رفع عیب شکستگی سطح ورق، رفع عیب ضخامت پیش از تلورانس، و رفع عیب موج ورق و زین اسبی از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.
انتهای پیام