مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف فولاد مبارکه فروشگاه های کوثر را عامل ورشکستگی تعاونی ها دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کاوس راهپیما روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: شرکت های تعاونی نباید به دنبال کسب سود باشند و باید اجناس ارزان قیمت را به اعضای خود ارایه کنند،اما دنیای رقابت باعث شده تا سود...
مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف فولاد مبارکه فروشگاه های کوثر را عامل ورشکستگی تعاونی ها دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کاوس راهپیما روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: شرکت های تعاونی نباید به دنبال کسب سود باشند و باید اجناس ارزان قیمت را به اعضای خود ارایه کنند،اما دنیای رقابت باعث شده تا سود در این شرکت های تعاونی حرف اول را بزند.
وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی فولاد مبارکه با راه اندازی 6 فروشگاه فعال سعی کرده خدمات خوبی را به مردم ارایه نماید، اظهار کرد: فروشگاه نگین سپاهان با بیش از 50 غرفه و 6 هزار متر مربع مساحت هایپر یکی از اصلی ترین فورشگاه های این شرکت تعاونی می باشد که توانسته رضایت مشتریان را به حد مطلوبی جلب کند.
راهپیما تصریح کرد: سالن همایش نگین نیز با هزار و 50 صندلی ،سن استاندارد و پیشرفته ترین سیستم صدا و اتاق فرمان توانسته به عنوان یکی از سالن های اصلی شهر حرف برای گفتن داشته باشد.
مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف فولاد مبارکه بیان کرد:وقتی ما برای ساختن این مجموعه موافقت های اولیه را دریافت کردیم، اصلا قرار نبود سیتی سنتر در این محل احداث شود و در هیچ کجای دنیا نمی توانید دو هایپر مارکت با این وسعت و عرضه خدمات را در فاصله ای کمتر از 500 متر از یکدیگر ببینید،اما با راه اندازی سیتی سنتر اکنون به دنبال تغییر کاربری فروشگاه حامی هستیم که مطالعات آن نیز آغاز شده است.
وی با تاکید بر این که سالیانه حدود 80 میلیارد تومان جنس برای فروشگاه های زیرمجموعه این شرکت تعاونی خریداری می شود، افزود: ما از راه اندازی فروشگاه های کوثر استقبال می کنیم، چرا که گام هایی که در فروشگاه های کوثر برای ارایه اجناس ارزان قیمت به مردم برداشته شد خیلی خوب بود، اما این فروشگاه ها تاثیر موثر و منفی بر اداره شرکت های تعاونی مصرف گذاشت و حتی برخی از این شرکت ها به مرز ورشکستگی رسیدند.
راهپیما با اشاره به این که باید نگاه مسئولان به تعاونی ها از نگاه واحدهای ناتوان به واحد های توانمند تغییر کند،خاطرنشان کرد:متاسفانه در هایپر مارکت ها نظارت مناسبی بر روی قیمت کارخانه که بر روی اجناس نصب می گردد وجود ندارد ، به طوریکه به راحتی تا 40 درصد و یا حتی بیشتر تخفیف برای اجناس در نظر می گیرند ، در حالی که قیمت تمام شده اجناس بسیار کمتر از این است.
وی اضافه کرد : در سال 1358 که شرکت تعاونی مصرف فولاد مبارکه تاسیس شد، سرمایه اولیه آن معادل 61 هزار تومان بود و اکنون این سرمایه به بیش از 16 میلیارد تومان رسیده که با توجه به اصل سیاست های کلان بخش تعاونی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید سهم بخش تعاونی ها در اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنج ساله پنجم به 25 درصد افزایش یابد، توانسته ایم مسیر درستی را طی کنیم .
بنا بر این گزارش ، افزایش سطح رضایتمندی ،اعتماد مشتریان و سهامداران، توان افزایی و ارتقای سطح شایستگی ، مدیریت صحیح منابع مالی و هزینه ها و... از مهمترین اهداف این شرکت تعاونی می باشد.