جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2491
منتشر شده در سه شنبه, 22 دی 1394 15:30
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل فولاد مبارکه:

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در نتیجه تلاش های انجمن تولیدکنندگان فولاد، شرکت فولاد مبارکه و سایر فولادسازان کشور، افزایش تعرفه واردات برخی از اقلام فولادی در جلسه هیأت وزیران به تصویب رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از فولاد مبارکه، بهرام سبحانی، افزود: بر اساس افزایش تعرفه وارداتی...

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در نتیجه تلاش های انجمن تولیدکنندگان فولاد، شرکت فولاد مبارکه و سایر فولادسازان کشور، افزایش تعرفه واردات برخی از اقلام فولادی در جلسه هیأت وزیران به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از فولاد مبارکه، بهرام سبحانی، افزود: بر اساس افزایش تعرفه وارداتی که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب شد، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای مشمول ردیف تعرفه های مورد نظر ( فولادهای ممزوج) از 4 به 10 درصد افزایش یافت.
وی با اشاره به استناد گزارش های دریافتی از گمرک کشور و اخبار مربوط به کاهش قیمت محصولات وارداتی از چین و روسیه در بازار ایران در سال جاری ، افزود: در مجموع اعمال تعرفه اخیر و اصلاح تعرفه های قبلی در مصوبه اسفند ماه 93 هیأت دولت تأثیر خود را تا حدود زیادی از دست داده بود به همین دلیل تولید کنندگان فولاد کشور از دولت افزایش مجدد تعرفه واردات فولاد را خواستار شدند.
سبحانی گفت: پیشنهاد کارشناسی شرکت فولاد مبارکه و اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اعمال تعرفه های پلکانی بود تا بتواند کل محصولات فولادی را به طور متوازن و متناسب مورد حمایت قرار دهد.
وی با بیان اینکه افزایش 10 درصدی تعرفه ها هنوز هم پاسخگو نیست، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده از ابتدای امسال تعرفه انواع شمش 10 درصد و تعرفه ورق به 15 درصد افزایش پیدا کرد، اما با این استثنا که ورق های زیر 3 میلیمتر از 15 به 10 کاهش داده شد و ورق های تولیدی ممزوج تعرفه 4 درصدی داشت.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه ارز مبادله ای، افزود: در نتیجه این پیگیری ها، از هفته گذشته مصوبه ای ابلاغ شد تا تخصیص ارز مبادله ای برای واردات هرگونه فولاد قطع شود و ارز متقاضی تعرفه 4 درصدی که برای یک سری فولادها پیش بینی شده بود به 10 درصد افزایش پیدا کرد، اما هنوز پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه اعمال 15 درصد تعرفه حفاظتی بطور موقتی درخواست شده بود تا به یک حالت مطلوبی در کشور دست یابیم، خاطرنشان کرد: اعمال این تعرفه هنوز عملیاتی نشده که همچنان پیگیر این موضوع نیز هستیم و امیدواریم آن راهم بزودی اعلام کنند.
سبحانی با اشاره به نتایج اعمال تعرفه و حمایت های معقول از تولیدکنندگان داخلی کشور، گفت: اعمال تعرفه و حمایت های معقول از تولیدکنندگان داخلی کشور جلوگیری از تضعیف هرچه بیشتر واحدهای تولیدی، کاهش موجودی انبارها، حفظ اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را بدنبال دارد.
رئیس هیأت مدیره فولاد هرمزگان با اشاره به وضعیت حال و آینده این شرکت، گفت: با توجه به اینکه فولاد هرمزگان در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته همه ویژگی ها را برای سرمایه گذاری و توسعه دارد از این رو توسعه این شرکت را در2 بخش تعریف کرده ایم.
وی گفت: در ابتدا توسعه ظرفیتی که در فاز اول، 1.5 میلیون تن فعلی را به 3 میلیون تن خواهد رساند و دیگری توسعه عمودی که در پایین دست و بالادست با احداث کارخانه گندله سازی و کارخانه نورد زنجیره تولید را تکمیل می کند.
سبحانی گفت: باید یک خط نورد گرم در پایین فولاد هرمزگان احداث شود تا اسلب تولید شده با اهداف صادراتی به کلاف ورق گرم تبدیل شود و در بالادست هم یک کارخانه گندله سازی راه اندازی شود.
رئیس هیأت مدیره فولاد هرمزگان با بیان اینکه در صورتیکه محدودیت زمین در این شرکت برطرف شود می توان افزایش تولید و توسعه ها تا سقف 6 میلیون تن را هم در این شرکت دنبال کرد، افزود: همه اینها مستلزم این است که در این مجموعه، تولید اقتصادی وجود داشته باشد تا انگیزه های لازم برای سرمایه گذاری را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه امروز بهترین زمان برای سرمایه گذاری در فولاد هرمزگان است، تصریح کرد: بعد از برجام و رفع تحریم ها امکان حضور سرمایه گذار و جذب سرمایه در این منطقه به شدت افزایش خواهد یافت.
رئیس هیأت مدیره فولاد هرمزگان با بیان اینکه در شرایط رکود باید تلاش کنیم بین درآمد و هزینه ها توازن برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: تمام همکاران فولاد هرمزگان برای کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از هزینه هایی که اولویت ندارند، باید تلاش کنند و در هر جایگاهی که قرار دارند بکوشند و با تدبیر خود هزینه ها را مدیریت کنند.
وی افزود: هریک از کارکنان در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری باید همانند یک مدیر تصمیم گیری و اقدام کنند و در نظر داشته باشیم این شرایط مقطعی و آینده روشنی پیش روی این شرکت است./

نوشتن دیدگاه