جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2494
منتشر شده در چهارشنبه, 23 دی 1394 15:57
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همایش فرصت های سرمایه گذاری یکی از دریچه های مفتوح به آینده روشن و نورانی اصفهان است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا امینی در همایش "فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان" اظهارکرد: اصفهان شهر سلمان محمدی، شهرشهیدان شاهد وایثارگرانی است که با جانفشانی...

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همایش فرصت های سرمایه گذاری یکی از دریچه های مفتوح به آینده روشن و نورانی اصفهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا امینی در همایش "فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان" اظهارکرد: اصفهان شهر سلمان محمدی، شهرشهیدان شاهد وایثارگرانی است که با جانفشانی امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند.
وی افزود: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای وگنجینه آثار تاریخی و مهد فقاهت و زادگاه عالمان و بزرگانی است که در طول تاریخ محور آگاهی و پیشرفت های مادی و معنوی بشر بوده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دامان پربرکت و فرهنگ غنی اصفهان، علما و اندیشمندان، شهدا، ایثارگران و هنرمندانی پرورش یافته اند که با استعانت از الطاف الهی و تکیه بر توانایی ها و خلاقیت های خدادادی، نگین درخشان جهان، نصف جهان را به قله های افتخار رساندند تا امروز نگاه تیزبین گردشگران معطوف به زیبایی ها و تسلیم اقتدار، سربلندی، امنیت و طراوت آن و مقصدی امن برای سفر جهانگردان و گردشگران باشد.
امینی اظهارکرد: امروز مدیریت شهری اصفهان با نگاهی نو، اندیشه ای جدید و آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی از اقصی نقاط ایران و جهان است، تا آنها نیز با گرایشی جدید و متفاوت با شناختی مطلوب از فرصت ها و زمینه های حضور و سرمایه گذاری در اصفهان درجهت پیشرفت و آبادانی شهر تلاش کنند و با بهره وری ارزشمند از برنامه ریزی ها و فعالیت های اقتصادی ، سرمایه ها را درمحیطی امن به خدمت بگیرند بنابراین امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت چشمگیر اصفهان و سودآوری سرمایه های بخش خصوصی باشیم.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر نیز در حال بررسی پنجمین برنامه اصفهان به نام اصفهان 1400 است که رویکردی متمایز، نگاهی ویژه و ظریف به حضور بخش خصوصی و مشارکت آنها در رشد و پیشرفت اصفهان دارد.
وی با اشاره به اینکه همایش فرصت های سرمایه گذاری یکی از دریچه های مفتوح به آینده روشن و نورانی اصفهان است، اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان، ایجاد زمینه های مساعد و فراهم آوردن بسترهای مناسب برای جلب مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی ، انعقاد قراردادهای مشترک با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی به منظور جذب سرمایه، رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در سطح شهر و تحقق توسعه پایدار شهری و ملی است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این همایش فرصت های سرمایه گذاری در 4 محور اصلی حوزه انرژی های نو، فن آوری اطلاعات، صنایع دانش بنیان و حوزه گردشگری مطرح می شود، بیان کرد: این همایش در راستای تحقق منویات و رهنمودهای داهیانه و ارزشمند مقام معظم رهبری و سیاست های کلان اقتصادی کشور مبتنی بر بهره گیری از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش خصوصی ترتیب خواهد یافت.
امینی خاطرنشان کرد: در این همایش ضمن توضیح و تشریح اوضاع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی شهر همچنین هم اندیشی و همفکری و همگرایی مبتنی بر دانش اقتصادی، انتقال تجربیات برای رسیدن به منزلگاه ها و چشم اندازهای شکوفایی اقتصاد ملی و گفتگو جهت تامین سرمایه گذاری، قابلیت ها و توانمندی های سرمایه گذاری در شهر به سرمایه گذاران معرفی می شود.
دنیا به سمت کاهش هزینه ها گام برداشته است
امینی در ادامه گفت: امروزه دنیا به سمت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و بهره برداری خود می رود و استفاده از توان بخش خصوصی به دلیل کاهش هزینه های مازاد بر نیاز در پیشرفت، توسعه و تولید یکی از راه های افزایش بهره وری است.
وی با تاکید بر این که رویکرد مدیریت شهری بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است افزود: در برنامه اصفهان 1400نیز به این موضوع مهم تاکید داریم که بخش خصوصی حضور پر رنگ تر و پر رونق تری در توسعه شهر داشته باشد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جذب منابع داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه گذاری موجود در کشور و شهر اصفهان به عنوان یک راهبرد اصلی می تواند مورد نظر قرار بگیرد.
وی با بیان این که در شهر اصفهان زمینه های بسیار مستعد و پر انرژی و پرتوانی وجود دارد افزود: شرط وصول این مهم خوش باوری و نگاه درست به آن است و باید سود بخش خصوصی را بپذیریم و به سرمایه گذار احترام بگذاریم و ارزش های سرمایه گذار بخش خصوصی را محترم و مغتنم بشماریم.
امینی تصریح کرد: برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان دریچه ای از اصفهان رو به ایران و جهان برای جذب سرمایه گذاران باز کرده که براساس این رویکرد اساسی زمینه ها و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه ها در توسعه و کالبد شهر فراهم می شود.
وی عنوان کرد: جذب سرمایه گذاران و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری باید به دور از هرگونه شعار و شائبه رنگ و لعاب عملیاتی به خود بگیرد و هر چه زودتر به عقد تفاهم نامه ها و قراردادهای بین بخش حاکمیت شهری و سرمایه گذاران منتهی شود و ما شاهد پیشرفت و ابادانی بهتر و کیفی تر شهرمان در آینده باشیم .
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سرمایه گذاران نیز با اقبالی که نسبت به شهر اصفهان و مدیران اصفهان نشان می دهند و اعتمادی که به فضای حاکمیتی شهر اصفهان دارند امید است بتوانند بروز و ظهور بیشتری نسبت به گذشته داشته است.
وی تصریح کرد: لازم است تلاش کنیم جاذبه لازم شهر مان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

نوشتن دیدگاه