جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2583
منتشر شده در چهارشنبه, 19 اسفند 1394 11:00
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه جاری بودن زاینده‌رود به معنای وفور آب نیست، گفت: در روزهای پایانی اسفند ماه به دلیل افزایش دما و از سوی دیگر سنت خانه تکانی، مصرف آب در استان اصفهان افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، هاشم امینی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه آب در...

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه جاری بودن زاینده‌رود به معنای وفور آب نیست، گفت: در روزهای پایانی اسفند ماه به دلیل افزایش دما و از سوی دیگر سنت خانه تکانی، مصرف آب در استان اصفهان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هاشم امینی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه آب در تمام روزهای سال مد نظر است، باین کرد: این روزها نیز مسئولان امر در شرکت آبفا استان اصفهان به دلیل افزایش مصرف آب تمام تلاش خود را به خرج می دهند تا آب مصرفی مشترکین در تمام ساعات شبانه روز تأمین شود.
وی به مردم استان اصفهان توصیه کرد: در ساعات پیک مصرف کمتر به مصارف غیرضروری بپردازند و برای شستشوی ماشین، فرش و مواردی از این قبیل به مراکزی که این نوع فعالیت ها را انجام می دهند مراجعه کنند و یا تمهیدات لازم را برای کاهش مصرف آب با اصلاح در رفتار اتخاذ کنند زیرا در این مراکز با بکارگیری ابزار و تجهیزات کاهنده، آب کمتری مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان مصرف بهینه آب را مهمترین عامل مقابله با بحران کم آبی دانست و تاکید کرد: آمارها بیانگر آن است که میزان بارندگی استان اصفهان در سال جاری کمتر از سال های قبل است به طوری که هنوز با پدیده خشکسالی مواجه هستیم.
وی جاری بودن رودخانه زاینده رود در روزهای پایانی سال را دلیل بر نبود بحران کم آبی در اصفهان ندانست و تصریح کرد: در روزهای پایانی سال به دلیل کشت پاییزه کشاورزان و معیشت آنها رودخانه زاینده رود جاری شد.
امینی با اشاره به اینکه جاری بودن آب در بستر زاینده رود به مثابه وفور آب نیست، تاکید کرد: مردم باید به توصیه هایی که شرکت آبفا استان اصفهان در قالب گزارش های گوناگون که با رسانه های مکتوب، سایبری و رسانه ملی دارند، توجه کنند و با بکارگیری این توصیه ها از وقوع تبعات بحران کم آبی در استان اصفهان جلوگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه مشتکرین به مقوله مدیریت مصرف درست آب اهتمام ورزند و جاری بودن زاینده رود منجر به عدم توجه در رعایت مصرف بهینه تلقی نشود، گفت: متاسفانه در سال آبی جاری با کاهش 40 درصدی بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و محدودیت هایی مواجه شدیم.
به گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان، تنها راه مقابله با بحران کم آبی، اعمال راهکارهای صحیح مصرف اعم از بکارگیری شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف و مهمتر از همه اصلاح رفتاری مصرف کنندگان و پرهیز از روش های نادرست اسراف در مصرف آب است.

نوشتن دیدگاه