دوشنبه 26 شهريور 1403, Monday 16 September 2024, مصادف با 12 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26107
منتشر شده در پنج شنبه, 15 شهریور 1403 12:53
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت توانیر مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان درآمدزایی کشاورزانی که نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز چاه کشاورزی خود اقدام کنند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که کشاورزان می توانند ۸۰ درصد از برق مصرفی خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، گفت: کشاورزان با احداث نیروگاه خورشیدی می توانند از برنامه های مدیریت مصرف تابستان معاف شوند.
سخنگوی صنعت برق تشریح کرد: تعرفه برق بخش کشاورزی حدود ۳۳ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، در حالی که برق تولیدی توسط انرژی خورشیدی حدود ۳ هزار تومان خریداری می شود.
وی همچنین اظهار داشت: این موضوع موجب فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای کشاورزان خواهد شد، چرا که می توانند برق تولیدی خود را به شبکه به قیمت ۱۰۰ برابر خرید خود بفروشند.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان گفت: امسال برای نخستین بار کشاورزان در صورت مشارکت در برنامه های مدیریت بار بیش از پروانه بهره برداری علاوه بر رایگان شدن صورتحساب برق، از پاداشهای جذاب نیز برخوردار می شوند.
بر اساس این گزارش، کشاورزان در صورت احداث نیروگاه خورشیدی علاوه بر امکان درآمدزایی قابل توجه، همچنین می‌توانند برق پایدار چاه‌های کشاورزی خود متناسب با پروانه بهره برداری را فراهم کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه