پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26147
منتشر شده در چهارشنبه, 28 شهریور 1403 10:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سند مالکیت تک برگ به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: اجرای قانون جامع حد نگار موسوم به "کاداستر" گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: به منظور اجرای کامل قانون تا کنون تعداد ۲۳ قرارداد در سطح استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و برداشت شمیم اراضی به تعداد افزون بر ۲۱ هزار پلاک زمین با مشاوران ذی‌صلاح منعقد شده است.
وی در ادامه به اقدامات به عمل آمده در حوزه تامین زمین اشاره و گفت: امسال، تحویل و تحول اراضی ملی از منابع طبیعی، موضوع ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، به میزان بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار ابه انجام رسید.
قاری قرآن گفت: اخذ اسناد ملی و موات داخل محدوده ۱۰ هکتار و اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل حریم بالغ بر ۸ هزار ۷۰۰ هکتار بوده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه