جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2661
منتشر شده در پنج شنبه, 19 فروردين 1395 11:31
تعداد دیدگاه: 0

فرماندار شهرستان مبارکه با زینت خواندن شرکت فولاد مبارکه برای این شهرستان، گفت: فولاد مبارکه در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با مشكلات زيادي روبرو بود و يكي از سخت ترين سال ها براي اين صنعت رقم خورد، اما با همه اين مشكلات توانست موفقيت ها و افتخارات بزرگی در جهان وكشور به دست آورد. به گزارش پایگاه خبری...

فرماندار شهرستان مبارکه با زینت خواندن شرکت فولاد مبارکه برای این شهرستان، گفت: فولاد مبارکه در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با مشكلات زيادي روبرو بود و يكي از سخت ترين سال ها براي اين صنعت رقم خورد، اما با همه اين مشكلات توانست موفقيت ها و افتخارات بزرگی در جهان وكشور به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی اصغر ذاكري در نشست با مدیرعامل فولاد مبارکه با تبريك سال نو، گفت: فولاد مبارکه در سالهای گذشته همواره در توليد و صادرات موفق عمل کرده است.
وی با بیان اینکه تحريم ها و فشارهای غرب مشکلات بسیاری را برای کشور بدنبال داشت، افزود: فولاد مبارکه با تلاش کارکنان و مدیریت توانمند در گذر از بحران های سخت عملکرد خوبی داشته است.
فرماندار مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه افتخار بزرگی برای کشور، استان و شهرستان مبارکه است، افزود: فولاد مباركه در سال ۹۴ بهترين توليد كننده در كشور و جزو 25 كشور آسيا در زمینه شركت هاي دانش بنيان قرار گرفت.
وی به اجراي چندين پروژه در شهرستان توسط شهرداري مباركه در سال ۹۴ اشاره کرد و بیان داشت: درآمد حاصل از ارزش افزوده شهرداري هاي شهرستان صرف امور زيربنايي و زيرساختي مي شود.
ذاكري به نامگذاری سال ۹۵ با عنوان سال "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" اشاره كرد و گفت: از مديران فولاد مبارکه نيز انتظار داريم با تعامل و همكاري با مسئولان شهرستان، پروژه هاي عمراني و زيرساختي را در شهرستان احداث نمايند.
وي خاطرنشان کرد: با تفاهم و همدلي مي توان حركت هاي خوبي در شهرستان آغاز كرد و بسياري از خواسته هاي شهرستان از جمله توسعه پروژه هاي عمراني، فضاي سبز، درآمدهاي پايدار را در شهرستان مبارکه اجرا کرد.
مدیر عامل فولاد مبارکه نیز در این نشست با تبريك سال ۹۵ گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب براي دومين بار سال جدید را با نام "اقتصاد مقاومتي" نامگذاري كردند و هدف ایشان اين بوده كه اقتصاد مقاومتي را بايد در عمل پياده كرد.
سبحاني به چگونگي اجراي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد گفت: نمونه بارز آن صنايع بزرگ در كشور است كه با توجه به مشكلات اقتصادي فراوان از زير بار مسئوليت و توليد شانه خالي نكنند و با مديريت و توانمندي در سخت ترين شرايط به توليد خود ادامه دهند.
وي به مشكلات ناشی از تحريم ها براي صنايع اشاره كرد و افزود: تحريم باعث كاهش توليد در صنايع كشور به ویژه صنايع بزرگي همچون فولاد شد كه بحمدالله پس از تصويب برجام و رونق صادرات برخي از مشكلات آنان مرتفع شد.
مديرعامل فولاد مباركه با بیان اینکه با تلاش هاي دولت و تصويب برجام كشور در دنيا مطرح و در جايگاه والا قرار گرفت، گفت: امروز مقامات كشورهای مختلف همراه با هيئت های تجاري به كشور ما سفر مي كنند علاوه بر وجود پتانسيل و ظرفيت هاي بالاي اقتصادي در كشور، مرهون تصويب برجام نيز است.
سبحاني با بيان اينكه درآمد فولاد مبارکه نسبت به گذشته كاهش چشمگيري داشته است، تصریح کرد: سعي كرديم با اين درآمد كم نيز به توليد خود ادامه دهيم و ذهن خود را به سمت صادرات تمركز کنیم.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در سال ۹۴، حدود ۶۰۰ ميليون دلار صادرات داشت، افزود: هدف اصلی ما این است كه چرخه اين صنعت به نحو مطلوب بچرخد و بدون هيچ مشكلی به فعاليت خود در شهرستان ادامه دهد.
مديرعامل فولاد مباركه گفت: فولاد مبارکه همواره سعی کرده مشكلات شهرستان را نيز مدنظر قرار دهد و در اجرای پروژه هايي همچون مترو، پايگاه امداد و نجات، شبكه فاضلاب و اقدامات فرهنگي و اجتماعی شهرستان در توان فولاد مشارکت کند.
وی گفت: در سال جاري علاوه بر رونق اشتغال در شهرستان در برخي از پروژه هاي شهرستان مبارکه نيز مشاركت خواهیم کرد.
در پايان نيز شهردار و رئيس شوراي اسلامی شهر مباركه برخي از مشكلات شهر را مطرح و خواستار تاسيس اتاق فكر در شهرداري مباركه و فولاد مباركه براي تبادل نظرات و رونق هرچه بهتر شهر و شهرستان شدند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است./

نوشتن دیدگاه