جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2676
منتشر شده در چهارشنبه, 25 فروردين 1395 15:18
تعداد دیدگاه: 0
با توقف 6 روز در اواخر سال گذشته؛

سرپرست دفتر فنی تعمیرات واحد گندله سازی مجتمع فولاد مباركه گفت: دومین پروانه (impeller ) فن های واحد گندله سازی بومی سازی و با موفقیت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، خشایار پاسیار با اشاره به اینکه دومین ابر ایمپلر سانتریفیوژ و بزرگترین ایمپلر موجود بومی سازی...

سرپرست دفتر فنی تعمیرات واحد گندله سازی مجتمع فولاد مباركه گفت: دومین پروانه (impeller ) فن های واحد گندله سازی بومی سازی و با موفقیت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، خشایار پاسیار با اشاره به اینکه دومین ابر ایمپلر سانتریفیوژ و بزرگترین ایمپلر موجود بومی سازی شده فن های واحد گندله سازی در خاورمیانه توسط شركت ایرانی ماشین سازی ساخته شد، اظهار کرد: این فن‌های با توقف طی 6 روز در اسفند سال گذشته در موقعیت فن 08V03 با موفقیت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به مشخصات فنی این تجهیز بسیار بزرگ، افزود: ایمپلر سانتریفیوژ دو طرف مكشه ( Two Inlet Suction) دارای وزن 29.6 تن و دمای كاری 400-320 درجه سانتیگراد و با قطر ایمپلر 4 هزار و335 میلی تر و عرض دهانه ایمپلر یك هزار و 470 میلیمتر و همچنین طول شافت 8 هزار و 295 میلیمتر و قطر شافت توخالی 860 میلیمتر و با 744 دور در دقیقه ساخته شد.
پاسیار وظیفه این فن را مكش هوای گرم منطقه آتش (Fiering Zone) و ارسال آن به منطقه خشك كن و پیشگرم كوره پخت واحد گندله سازی عنوان كرد و گفت: اولین ایمپلر در خرداد سال گذشته بومی سازی و در موقعیت فن 08V04 نصب شده و اكنون پس از گذشت 8 ماه در شرایط كاری بهره برداری و بالاترین ركورد تولید واحد گندله سازی در سال 1394 بدون نیاز به هیچگونه تعمیری به فعالیت خود ادامه می دهد.
ذوالفقار بیگ، رئیس خرید قطعات یدكی تولید داخل نیز با بیان اینكه شركت فرانسوی سازنده اصلی این تجهیز با تحریم های اعمال شده، حاضر به فروش این ایمپلر به فولاد مباركه نبود، افزود: كارشناسان فولاد مباركه با استفاده از توانمندی شركت های مهندسی ایرانی به ساخت این ابر ایمپلرخاص با كیفیتی مناسب اقدام كردند و با بومی سازی آن از خروج ارز از كشور جلوگیری و با قیمتی معادل یك ششم قیمت ایمپلر خارجی این پروژه اجرا شد.
رئیس برنامه ریزی بومی سازی شركت فولاد مباركه نیز با بیان اینكه بررسی فنی و اقتصادی ساخت این ایمپلر در دستور كار واحد بومی سازی قرار گرفت، گفت: در كمترین زمان از شركت های توانمند در زمینه ساخت فن های بزرگ صنعتی بازدید شد و مشخص شد كه امكان ساخت داخل ایمپلر فن در داخل كشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: در ابتدا توسط واحد مهندسی معكوس نقشه برداری از ایمپلر فن در فولاد مباركه انجام گرفت و پس از طی تشریفات خرید ساخت ایمپلر به شركت مذكور سپرده شد و تحت نظارت و تعامل كامل با تیم بومی سازی ساخت ایمپلر فن به اتمام رسید.
فروغی با بیان اینكه طراحی و ساخت این تجهیز برای اولین بار در داخل كشور و همچنین نصب و بهره برداری از چنین تجهیزات دواری نیاز به جسارت وخودباوری بالایی دارد، افزود: نمونه ای از خودباوری و جسارت در تیم فنی فولاد مباركه وجود دارد.

نوشتن دیدگاه