جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2706
منتشر شده در سه شنبه, 31 فروردين 1395 10:58
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخلی مجلس شورای اسلامی:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پراید را یکی از خودروهای غیراستاندارد داخلی دانست و گفت: اکنون که در شرایط پساتحریم به سر می بریم، بازار خودرو باید از انحصار خارج شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه خودروسازی های کشور باید خودروهای بی...

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پراید را یکی از خودروهای غیراستاندارد داخلی دانست و گفت: اکنون که در شرایط پساتحریم به سر می بریم، بازار خودرو باید از انحصار خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه خودروسازی های کشور باید خودروهای بی کیفیت خود را از رده خارج کنند، اظهار داشت: کیفیت پایین خودروها عامل مهم تلفات و حوادث رانندگی کشور است.
وی افزود: بر اساس آمار بالای تلفات جاده ای در کشور، بخشی حوادث جاده ای ناشی از اجرای مقررات رانندگی و دیگر عوامل ناشی از کیفیت پایین خودروها و غیراستاندارد بودن آنها است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استراتژی شرکت خودروسازی ساپیا جایگزین کردن خودرویی با کیفیت مناسب به جای یکی از محصولات این شرکت است و باید یا سریعتر مسئله جایگزینی اجرا و یا استاندارد شود.
وی با اشاره به بازار انحصاری خودرو داخلی، تاکید کرد: شرایط انحصاری به نفع فروشنده بوده و خریدار نیز متضرر می‌شود در این شرایط به دلیل نبود رقیب به کیفیت محصول توجهی نمی شود و استانداردهای اجباری در حد حداقل اجرا می‌شوند.
فولادگر با بیان اینکه خودروسازان باید با انتقال تکنولوژی کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند، گفت: اکنون که در شرایط پساتحریم به سر می بریم، بازار خودرو باید از انحصار خارج شود و با ایجاد سرمایه گذاری های مشترک کیفیت خودروها سرو سامان یابد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، یادآور شد: حمایت از تولید داخلی باید هدف اصلی کشور باشد، اما بازار انحصاری نباید به قیمت غیراستاندارد بودن خودروهای تولید داخل تمام شود.

نوشتن دیدگاه