جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2748
منتشر شده در سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 11:19
تعداد دیدگاه: 0
27 و 28 مهرماه 1395؛

اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالشها و راهکارها با همکاری استانداری اصفهان ، شهرداری اصفهان ، شرکت آب و فاضلاب ، دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در تاریخ 27 و 28 مهرماه 1395 برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،...

اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالشها و راهکارها با همکاری استانداری اصفهان ، شهرداری اصفهان ، شرکت آب و فاضلاب ، دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در تاریخ 27 و 28 مهرماه 1395 برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیداکبر بنی طبا به محورهای مورد بررسی در این همایش پرداخت و افزود: در این همایش با بهره گیری از دانش متخصصان و پژوهشگران برجسته سراسر کشور مباحثی همانند مدیریت عرضه آب شرب و بهداشت، مدیریت تقاضای آب شرب و بهداشت، قوانین و استانداردهای حاکم بر تامین و توزیع آب،قوانین و حقوق آب، فناوریهای نوین عرضه و تقاضای آب، آثار زیست محیطی عرضه و تقاضای آب شرب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره موضوع مدیریت عرضه آب شرب و بهداشتی بیان کرد: مقرر گردید در این سمینار پیرامون مدیریت مصرف عرضه آب شرب بهداشتی به صیانت از منابع موجود، تنوع بخشی به روش های تامین و توزیع آب،ارتقاء کمی و کیفی پتانسیل های موجود در تامین آب، پیشگیری از برداشت های غیر قانونی، پیشگیری از آلودگی کیفی منابع آب و حفظ حریم تاسیسات پرداخته شود.
در سالهای اخیر به دلیل تبعات پدیده خشکسالی در اصفهان مدیریت تقاضای آب شرب و بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین دلیل در این همایش تقاضای آب شرب از دیدگاه فنی و مهندسی،فرهنگی ،ابزاری واقتصاد آب بررسی می شود.
بنی طبا به قوانین و استانداردهای حاکم بر تامین و توزیع آب پرداخت واعلام نمود: در سالهای اخیر به لحاظ محدودیت منابع آبی توزیع عادلانه آب بسیار حائز اهمیت بوده به همین دلیل در این همایش به چالش های موجود در مباحث قانونی و استانداردهای مورد استفاده یا مورد نیاز در سیستم تامین و توزیع و مصرف آب شرب و بهداشت، استانداردهای تجهیزات آب بر و آب پخش،استانداردهای کمی منابع و مصارف و استانداردهای کیفی منابع و مصارف بررسی می شود.
وی اعلام کرد: قوانین وحقوق آب موضوعی است که به دلیل تنوع بهره برداران از حوضه های آبریز بسیار مهم تلقی می شود بر این اساس به محدودیت ها، الزامات، چالش ها و نیازها موجود در رابطه با قوانین و حقوق آب پرداخته می شود ونیز موضوع فناوری های نوین عرضه و تقاضای آب با محوریت مهندسی کنترل و پایش و کاربرد ابزار دقیق در سامانه های آب و فاضلاب، GIS و RS در سامانه های آب و فاضلاب و هوشمندسازی سامانه¬ های آب و فاضلاب به بحث تبادل نظر گذاشته می شود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به موضوع آثار زیست محیطی عرضه و تقاضای آب شرب در اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب وبهداشتی چالش ها و راهکارها گفت: در این بخش مسائلی همچون بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب و آب خاکستری، مدیریت آب های نامتعارف و احیا و تعادل بخشی به منابع آب مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین آئین رونمایی از وب سایت اطلاع رسانی دبیرخانه این همایش به آدرس http://www.water-iut.ir در در محل دانشگاه صنعتی اصفهان (دبیرخانه همایش) و با حضور نمایندگانی از طرفین انجام شد و علاقمندان می توانند در مهلت های تعیین شده نسبت به ارسال مقالات و ثبت نام حضور در همایش اقدام نمایند .
تنوع محورهای این کنفرانس که همه ابعاد مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب شرب را پوشش می دهد ، باعث خواهد شد تا امکان حضور طیف وسیعی از اساتید ، دانشجویان و متخصصان در این گردهمایی فراهم شود.
سی و یکم خردادماه 95 به عنوان آخرین مهلت ارسال مقالات و پانزدهم شهریور ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام این همایش درنظرگرفته شده است . همچنین اعلام نتایج داوری در پایان مرداد ماه جاری خواهد بود.

نوشتن دیدگاه