جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2873
منتشر شده در دوشنبه, 10 خرداد 1395 11:26
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بی آبی زاینده رود حاصل عملی نشدن تصمیمات شورای عالی آب است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، فتح الله معین در این زمینه اظهار کرد: شورای عالی آب یک نهاد دولتی از سوی ریاست جمهوری است که با حضور وزرای ذیربط به تصمیم گیری در مورد منابع آبی می پردازند.
وی با اشاره به تصمیمات این نهاد برای رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: تصمیماتی که این نهاد برای زاینده رود گرفته است شامل ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه زاینده رود، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز، صرفه جویی در برداشت ها و مصارف وابسته به رودخانه، تسریع در بهره برداری کامل از تونل کوهرنگ و تعیین تکلیف قطعی انتقال آب به فلات مرکزی از محل بهشت آباد بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کارساز بودن این تصمیمات اذعان کرد: متاسفانه هیچ کدام از این تصمیمات عملی نشده و حتی برداشت های جدیدی نیز به رودخانه اضافه شده است.
معین با بی سابقه خواندن خشکی زاینده رود در طول حیات چند هزار ساله اش ابراز کرد: خشکی این رود پیامد های منفی گوناگونی در همه ابعاد زندگی مردم بوجود آورده است و این به دلیل عدم مدیریت مناسب منابع آبی است.
وی با اشاره به تحقق حقوق اولیه مردم از این رودخانه، افزود: باید توجه داشت که اگر مشکل خشکسالی باعث قطع جریان آب در مسیر رودخانه است، همه حق آبه داران باید این کمبود را تحمل کنند و به گونه ای نباشد که این مشکل تنها بر پایین دستی ها تحمیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی درخواست دارم که هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند زیرا تاکنون آثار مثبتی از این مطالبه مردم را، شاهد نبوده ایم.

نوشتن دیدگاه