جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2881
منتشر شده در سه شنبه, 11 خرداد 1395 15:37
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره حمل و نقل مسافر پایانه‌های استان اصفهان:

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم کنترل و نظارت‌های لازم را در پایانه‌های مسافربری داشته باشیم و بلیت‌ها نیز با همین نرخ فعلی به مسافران عرضه می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، کیوان رحیمی اظهار کرد: برای ایام تابستان و مواقع دیگر طبق روال معمول فروش بلیت‌ها در پایانه‌های حمل و نقل انجام می‌شود و طرح ویژه پیش فروش بلیت صرفاً برای ایام نوروز است.

وی با اشاره به نداشتن طرح خاصی برای فروش بلیت در تابستان، تصریح کرد: مسافرین جهت تهیه بلیت به روز مراجعه کرده و بلیت‌هایشان را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان گفت: طرح تابستانه عمدتاً شامل ناوگان مسافربری است. یعنی تلاش می‌شود طرحی اجرا شود که از نظر میزان اتوبوس مورد نیاز مسافران به مشکلی برخورد نکنیم و کمبود ناوگان نداشته باشیم.

رحیمی همچنین افزود: تلاش بر این است که کنترل و نظارت‌های لازم را در پایانه‌های مسافری داشته باشیم، فعلاً نرخ هزینه‌ها تغییر نمی‌کند و بلیت‌ها با همین نرخ حال حاضر عرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: در سنوات گذشته علی‌رغم سرمایه‌گذاری خوبی که در پایانه‌های حمل و نقل مسافران داشتیم، متأسفانه گرایش مردم به سمت استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر شده که دلایل خاص خودش را دارد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم در زمینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تغییر نگاه سیاست‌گذاری در سطح کلان اتفاق بیفتد چراکه اگر بخواهیم گرایش مردم را به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی تغییر دهیم باید از سطح کلان شروع کنیم.

رحیمی اظهار کرد: اگر سیاست‌هایی در سطح کلان در جهت تغییر نگاه در حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود و تصمیماتی اتخاذ شود که مردم میل بیشتری به استفاده از وسایل نقلیه عمومی داشته باشند، این شامل حال ما هم می‌شود و می‌توانیم امیدوار باشیم که استفاده از اتوبوس‌هایی که مسافرین را در مسیرهای بین‌شهری جابجا می‌کنند، بیشتر شود.

وی در رابطه با میزان ترددها در سه ماهه پیش رو، تصریح کرد: به دلیل سابقه گذشته و تقارن شروع فصل تابستان با ماه مبارک رمضان، طبیعی است که سفرها به طور کلی هم توسط خودروهای شخصی و هم ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند. از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش ترددی نداشته باشیم و ترددها به همان میزان گذشته باشد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان در پایان گفت: در رابطه با ترددهای بعد از ماه رمضان باید تقاضاها برای سفرهای بیرون استانی بر اساس بلیت‌های پیش فروش شده در پایان ماه رمضان بررسی شود و آن زمان می‌توان افزایش یا کاهش ترددها را پیش‌بینی کرد.

نوشتن دیدگاه