جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2884
منتشر شده در چهارشنبه, 12 خرداد 1395 14:40
تعداد دیدگاه: 0

با راه اندازی واحد بریکت سازی مگامدول های شهید خرازی این مجتمع، زنجیره تولید و بازیافت نرمه آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم(2)ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه تکمیل شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیر اجرایی فولاد گفت: با راه اندازی واحد بریکت سازی مگامدول های شهید خرازی این مجتمع، زنجیره تولید و بازیافت نرمه آهن اسفنجی در واحد احیاء مستقیم(2)ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه تکمیل شد.
عبدالرحیم زاده اظهار داشت: این واحد با ظرفیت تولید 60 تن بر ساعت و با هزینه ای بالغ بر 370 میلیارد ریال ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی افزود: راه اندازی این واحد، علاوه بر صرفه جویی بیش از یکصد میلیارد ریال در سال ، اشتغال حدود 12نفر را نیز به همراه داشته است.
مدیر اجرایی پروژه های نواحی آهن سازی و فولاد سازی فولاد مبارکه گفت: مخازن ذخیره فاین، آهک و چسب، متریال هندلینگ، غبارگیر، دو عدد ماشین رولرپرس سرند، میکسر، ماشین استکر، چین کانوایر و سیستم سرور و اتوماسیون از تجهیزات این واحد محسوب می شود.

عبدالرحیم زاده ترویج فرهنگ بومی سازی با ساخت بیش از 78 درصد از وزن تجهیزات این پروژه در کشور با بهره گیری از توان داخلی، جمع آوری نرمه و غبار حاصل از تولید آهن اسفنجی و تبدیل به بریکت که در کوره های ذوب فولاد سازی مورد استفاده قرار می گیرند را از مزیت های این پروژه برشمرد.

نوشتن دیدگاه