جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2953
منتشر شده در شنبه, 22 خرداد 1395 14:11
تعداد دیدگاه: 0

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت بزرگ در کشور، از نظر ایمنی در بین شرکت های همتراز سرآمد است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فولاد مبارکه، ایرج دانا در دومین جلسه ارتقای ایمنی با ارائه مطالبی در زمینه PSM ، اظهارکرد: توسعه پایدار به عنوان یک استراتژی اصلی برای برآورد نیازها بدون داشتن آثار سوء بر روی سلامت انسان و جلوگیری از به مخاطره انداختن قابلیت های تولید، از چند سال گذشته در پروژه ها و سازمان ها، مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: انسان ها نقش محوری در ارتباط با توسعه پایدار بر عهده دارند و مستحق برخورداری از زندگی سالم و هماهنگ با توسعه های سازمانی هستند.
دانا گفت: سازمان هایی که حفاظت از کارکنان را در فعالیت های خود در نظر می گیرند و اهمیت آنها را همسان کیفیت محصولات و خدمات خود می پندارند، بطور معمول اهداف و برنامه هایی را برای رسیدگی به اینگونه موضوعات اختصاص می دهند.
وی افزود: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت بزرگ در کشور، سرآمد شرکت های همتراز است که در زمینه ایمنی و آتش نشانی جایگاه خوبی را در بین شرکت های بزرگ کسب کرده است.
وی گفت: ایمنی فرآیندها جزء لاینفک مدیریت ایمنی محسوب می شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گفت : نتایج حاصل از بررسی رویدادها ما را به این باور می رساند که بهبود عملکرد ایمنی در فعالیت های سازمانی ابتدا در گرو تغییر و اصلاح رویکرد همگانی به مقوله سلامت و ایمنی و بعد از آن مدیریت ایمنی فرآیند است.
دانا گفت: نقش اصلی در تغییر و اصلاح رفتارها و رویکرد همگانی بر عهده مدیران و مسئولین واحدها ست.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در قالب اجرای آموزش ها تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: با اصلاح رفتارهای ناهنجار به رفتارهای ایمن و هنجار، سطح ایمنی ارتقا پیدا می کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات خاطر نشان کرد: اصلاح رویکرد در سطح مدیران و سرپرستان شیفت به صورت احساس تعهد مدیریتی و التزام به رعایت دستورالعمل های کاری بروز می کند.
وی افزود: سرپرستان شیفت ها، محرک اصلی تغییر در رفتار ایمنی کارکنان هستند.
دانا گفت:تغییر رفتار بسیار دشوار و زمان بر است و لازمه تحقق آن استمرار در برنامه ها و پافشاری بر آنهااست.
در ادامه جلسه ، کارگاه آموزشی با موضوع ایمنی در مخازن بسته برگزار شد و در پایان از طرف معاونت بهره برداری از گروه برتر این دوره قدردانی شد.
دومین جلسه ارتقای ایمنی با حضور جمعی از مدیران و مسئولین شیــفت های کاری با رویکرد نقش ایمنی فرآیند "proses safety management" در ارتقای کیفیت و کمیت محصول و کاهش حوادث انسانی و تجهیزاتی در سالن مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

نوشتن دیدگاه