جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3028
منتشر شده در چهارشنبه, 09 تیر 1395 10:37
تعداد دیدگاه: 0

رئیس تعمیرات پیشگیری واحد فولادسازی و ریخته گری مجتمع فولاد سبا گفت: با تغییرفرآیند کنترل سرو ولوهای پینچ رول در واحد ریخته گری این مجتمع 20 میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، احمد سلیمانی با اعلام این خبر، افزود: با اجرای موفقیت آمیز پروژه تغییرفرآیند کنترل سرو ولوهای پینچ رول های کشانده واحد ریخته گری مجتمع فولاد سبا، علاوه بر جلوگیری از خرابی ها و توقف تولید در این واحد، خسارات وارد شده به تجهیزات نیز به حداقل رسید.
سلیمانی با بیان اینکه فناوری ساخت شیرهای هیدرولیکی هم اکنون دراختیار کشور آمریکا و یک کشور اروپایی است، افزود: وظیفه اصلی شیرهای هیدرولیکی، تنظیم فشار پینچ رول ها در هر لحظه به میزان لازم است.
وی با اشاره به دلایل اجرای این پروژه گفت: تأمین نشدن این وسیله و مشکلات موجود در جهت تعمیر و کالیبراسیون آنها، موجودی این تجهیز را به صفر رسانیده بود.
رئیس تعمیرات پیشگیری واحد فولادسازی و ریخته گری مجتمع فولاد سبا گفت: تأمین وتعمیر سرو والوها و قطعات داخلی آنها از طریق خرید خارج بسیار طولانی مدت بود و توقف ناشی از عملکرد معیوب سرو ولوها، افت تولید را بدنبال داشت.
کارشناس برق و اتوماسیون واحد فولادسازی و ریخته گری مجتمع فولادسبا نیز با اشاره به اجرای این پروژه گفت: این پروژه با برنامه نویسی لوپ کنترلی مدرن، جهت بالابردن سرعت و دقت عملکرد والو و انجام بخش عمده ای از کنترل سرو ولو در plc و تغییرات سخت افزاری انجام شد و مشکلات موجود در این واحد را برطرف کرد.
مجید عسگری گفت: جایگزینی بخش زیادی از فرآیند سخت افزاری سرو ولوها با فانکشن و برنامه نرم افزاری در داخل plc اهمیت دیگر این تجهیز است./

نوشتن دیدگاه