شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3188
منتشر شده در چهارشنبه, 06 مرداد 1395 11:10
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل آبفای استان اصفهان:

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: مشکل افزایش مصرف آب در کشور را نمی توان فقط با افزایش تعرفه ها حل کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هاشم امینی با تاکید بر اینکه مشکل خشکسالی و کمبود آب در کشور از مرز بحران عبور کرده است، تصریح کرد: به همین دلیل دستگاه های ذیربط باید با انجام اقدامات مفید و پیوسته از بروز چال شهای اجتماعی، امنیتی و خدماتی ناشی از این مهم پیشگیری کنند.
وی افزود: هرچند افزایش آب بها می تواند به عنوان یک مکمل بازدارنده مصرف آب مطرح باشد اما به تنهایی کافی نیست.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: تشویق مردم به مدیریت مصرف آب نیازمند انجام اقدامات مؤثر و همزمان در چهار بخش نرخ گذاری، فنی مهندسی، لوایح و قوانین بازدارنده و فرهنگسازی است.
امینی تاکید کرد: هرچند یکی از دغدغه های اولین کنفرانس ملی اقتصاد آب بحث تعرفه ها و رسیدن به نرخ واقعی آب است اما باید باور داشت بدون اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی، کاهش آب بدون درآمد، تصویب لوایح و قوانین بازدارنده و انجام فعالیتهای رسانه ای و تبلیغی نمی توان به کاهش مصرف توسط شهروندان امیدوار بود.
وی با اشاره به اقدامات آبفای استان اصفهان در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری و فرهنگ سازی، گفت: مجموعه این فعالیت ها باعث شد تا به رغم نیاز 14 مترمکعب در ثانیه ای مشترکین اصفهانی به آب شرب و کاهش 2.5 مترمکعب در ثانیه ای تولید آب، این شرکت بتواند ضمن کاهش میزان هدررفت آب و هدایت شهروندان از ساعات اوج مصرفی به ساعات دیگر شبانه روز با کمترین مشکل، روزهای گرم سال را سپری کنند./

نوشتن دیدگاه