شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3217
منتشر شده در سه شنبه, 12 مرداد 1395 16:40
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت:رویکرد فولاد مبارکه در سه سال گذشته هماهنگی با محیط زیست و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و حرکت به سمت صنعت سبز است.

 رسول زرگرپور روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های سولفورزدایی از فولاد مذاب، واحد آب دمین و بریکت‌سازی فولاد مبارکه،افزود:جمع آوری و خرید آب فاضلاب هفت شهر منطقه و استفاده از آن در تولید فولاد یکی از مهمترین مولفه های توجه فولاد مبارکه به مسائل زیست محیطی محسوب می شود.
وی گفت: فولاد مبارکه در ابعاد مختلف بین المللی و مسائل زیست محیطی شاخص و فعال است.
زرگرپور با بیان اینکه فولاد مبارکه خود را با مسائل زیست محیطی همراه و سازگار ساخته است، گفت: همواره در هر مرحله از افتتاح و بهره برداری پروژه های صنعتی در فولاد مبارکه، بخشی هم به پروژه های زیست محیطی اختصاص دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز در استان اصفهان صنایع و کارخانجاتی وجود دارد که فعالیت آنها اثرات مخرب زیست محیطی را بدنبال دارد، گفت: امیدواریم سایر صنایع و کارخانجات هم با پیروی از فولاد مبارکه با توجه بیشتری نسبت به مسائل زیست محیطی فعالیت کنند.
زرگرپور با بیان اینکه در حالیکه مردم شهرستان مبارکه از فعالیت و خدمات فولاد مبارکه در منطقه رضایت ندارند، تصریح کرد: فولاد مبارکه بیشترین مشارکت اجتماعی را در پروژه های بزرگ استان ازجمله مصلی ، ورزشگاه نقش جهان و مفروش کردن 400 نمازخانه دبیرستان های مناطق محروم استان انجام داده است.
وی افزود: اقدامات و مشارکت های اجتماعی فولاد مبارکه همبستگی و ارتباط خوبی را بین مردم و مسئولان استان و فولاد مبارکه ایجاد کرده است.
استاندار اصفهان گفت: مشارکت های اجتماعی فولاد مبارکه در استان باعث شده که امروز استاندار اصفهان جهت تامین آب مورد نیاز این شرکت مصوبه ای را از شورای امنیت کشور برای حل مشکلات این شرکت اخذ
کرده است
سه پروژه بزرگ صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) روز سه شنبه در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.
این پروژه ها شامل افتتاح ایستگاه واحد سولفور زدایی از فولاد مذاب، واحد بریکت سازی و پروژه تولید آب دمین یا آب مقطر است که در مجموع با هزینه 650 میلیارد ریال و 14میلیون و 700هزار یورو به بهره برداری رسید.
افتتاح ایستگاه سولفور زدایی با هدف تهیه فولاد تمیز با کاهش میزان سولفور به 10 پی پی ام برای مصرف در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تهیه قطعات کششی عمیق خودرو و ساخت بدنه کشتی است.
احداث واحد بریکت سازی نیز با هدف جمع آوری زیردانه های آهن اسفنجی و تبدیل بریکت برای استفاده در کوره های قوس فولاد سازی و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی به بهره برداری رسیده است.
همچنین پروژه تولید آب دمین برای تامین آب خالص که در ردیف طرح های توسعه ای فولاد به شمار می رود نیز به بهره برداری رسید.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است./

نوشتن دیدگاه