شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3227
منتشر شده در شنبه, 16 مرداد 1395 14:34
تعداد دیدگاه: 0
ایده ای که از اصفهان شکل گرفت:

مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از اعطای مجوز احداث جایگاه های کوچک سوخت با صدور مجوز برای 2 شرکت صاحب برند خبرداد و گفت: طرح احداث جایگاه های کوچک از هفته آینده در کلانشهرها اجرایی می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز محمدرضا مظلومی با بیان اینکه بحث اجرای طرح برندسازی جایگاه های سوخت کشور از پارسال با دستور وزیر نفت آغاز شده است، گفت: دستورالعمل های لازم برای ایجاد سیستم های برندینگ یا شرکت های صاحب صلاحیت آماده و ابلاغ شده و با اعلام فراخوان شرکت پخش فرآورده های نفتی بیش از 40 تقاضا دریافت کردیم.
وی با بیان این که از میان 40 شرکت متقاضی دریافت مجوز تاکنون چهار شرکت موفق به تکمیل مدارک شدند، افزود: از این تعداد ٢ شرکت صاحب برند با گذراندن مراحل نهایی موفق به دریافت مجوز احداث جایگاه های کوچک شدند.
وی اظهار امیدواری کرد: با استقبال خوب شرکتهای صاحب نام تا پایان شهریورماه علاوه بر این دو برند، حدود هشت شرکت دیگر با تکمیل مدارک و احراز شرایط، موفق به کسب مجوز احداث جایگاه های کوچک در کشور و ارایه خدمات به مردم شوند.
مظلومی با اعلام این که مجوز فعالیت این 2 شرکت، تایید شده است، گفت: شرکت های صاحب برند و توانمند در این زمینه می توانند تنها در سطح استان یا شهرستان درخواست فعالیت داشته باشند، اما از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که اولویت اجرای طرح برندسازی رفع نیاز کلانشهرها به جایگاه های سوخت است، اظهارداشت: این طرح با هدف افزایش کمیت جایگاه ها و نازل های سوخت در کلانشهرها به مرحله اجرا رسیده است و به طور قطع با رفع نیاز کلانشهرها، شهرهای دیگر در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت.
مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مورد تعیین مشوق های لازم برای فعالیت این برندها گفت: پیگیری های لازم برای تعیین و اعلام مشوق ها صورت گرفته و امیدواریم به زودی با جمع بندی نهایی از سوی وزارت نفت ابلاغ شود.
وی با تاکید بر این که شاخص ها و امتیازاتی برای ارتقای کمیت جایگاه های عرضه سوخت در کلانشهرها تعیین شده است، افزود: تعیین تعداد نازلها در کلانشهرها با توجه به اولویت طرح احداث جایگاه های تک تلنبه و تک نازل برحسب نیاز خواهد بود که امیدواریم با سیاست ها و تمهیدات لازم تعداد نازل های عرضه سوخت در کلانشهرها افزایش یابد.
مظلومی درپایان گفت: شرکتهای صاحب برند موظف به رعایت همه دستورالعمل های شرکت پخش فرآورده های نفتی در کشور هستند و باید محدویت های استانی یا منطقه ای را در روند فعالیت های خود لحاظ کنند.
گفتنی است؛ طرح برندسازی به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شد و ١٦ جایگاه زنجیره ای کوچک و تک تلنبه (٢١ فروردین ماه) به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

نوشتن دیدگاه