شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3294
منتشر شده در سه شنبه, 26 مرداد 1395 15:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان:

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت: بعد از بیست سال انتظار فاز نخست پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اوایل سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نفل از ایمنا، رسول محققیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته 47 نمایشگاه با 2971 مشارکت کننده در فضایی به مساحت 114 هزار و 819 متر مربع فضای مفید و حضور 430 هزار بازدید کننده در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: با وجود رکود حاکم بر کشور سال گذشته نمایشگاه های خوبی به خصوص در زمینه های فرهنگی از جمله دهه فجر، قرآن و عترت، پژوهش و کتاب در اصفهان برگزار شد.
به گفته وی شرکت نمایشگاه های اصفهان سال گذشته میزبان 19 هیات خارجی بازدیدکننده از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، قزاقستان، سوئیس، هند، عراق، هلند، ترکیه، فرانسه، اتریش و تاجیکستان بود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان با اشاره به برگزاری 10 پاویون بین المللی از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در نمایشگاه های مختلف در کشورهای امارات متحده عربی، مالزی، عمان، هند، اندونزی و ترکمنستان، بیان داشت: علاوه بر این دو هیات تجاری اقتصادی در زمینه های نساجی و طلا و جواهر نیز از سوی این شرکت به ایتالیا اعزام شدند.
وی تاکید کرد: نگاه شرکت نمایشگاه های به روابط بین المللی بهره برداری از فضای نمایشگاهی و شروع ارتباط های گسترده تجاری و اقتصادی است.
محققیان همچنین با بیان اینکه طی سال های گذشته مبلغی به عنوان یارانه از سوی سازمان توسعه تجارت برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی پرداخت می شد، گفت: متاسفانه این یارانه در چهار سال گذشته تحقق نیافت با این حال در سال جاری با وجود کمبود بودجه دولتی، مبلغی در بودجه 95 به سازمان توسعه تجارت برای تخصیص یارانه نمایشگاهی تعیین و ابلاغ شده است.
پیشرفت 40 درصدی مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان
وی در ادامه سخنان خود در خصوص روند پیشرفت کاری پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، بیان داشت: مجموع پیشرفت مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان را 40 درصد است که 17 هکتار این مرحله نیازمند به 150 میلیارد تومان اعتبار بوده که 75 میلیارد تومان برای بهره برداری اولیه از آن مورد نیاز است.
به گفته مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان تاکنون 30 میلیارد تومان برای پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه سه سالن اصلی (منطقه) در مکان جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: ساختمان رجیسترین این سه منطقه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله نازک کاری رسیده است.
محققیان با اشاره به آماده شدن 2500 متر مربع فضای ملاقات و نمایشگاه های دائمی و فرهنگی، بیان داشت: 1500 مترمربع فضای خدماتی و پشتیبانی در منطقه دو دارای 70 درصد پیشرفت و 2 هزار مترمربع منطقه ورودی مُسقف و ساختمان مدیریتی سالن ها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: برای آماده سازی اسکلت فلزی سالن اصلی نمایشگاه قرارداد دوم با پیمانکار با اعتبار 15 میلیارد تومان از تیر امسال منعقد و در حال اجراست که تاکنون 20 درصد پیشرفت داشته است.
سنگ اولین نمایشگاه در محل جدید پروژه
وی موضوع قرارداد دیگر را کانال های تاسیساتی عنوان و اظهار کرد: ما دو منبع آب بزرگ نیز برای این مجموعه پیش بینی کرده ایم که این بخش تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داته و تا 15 شهریور ماه انجام خواهد شد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان با بیان اینکه به گفته شهردار اصفهان این پروژه تا آخر سال 95 و یا اوایل سال 96 بعد از 20 سال انتظار به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی، سهام داران این مجموعه و به خصوص شهرداری با وجودی که از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد با فروش برخی از انلاک خود بر این باور است که این پروژه به اتمام برسد.
محققیان گفت: برنامه ریزی شده نمایشگاه سنگ به عنوان نخستین نمایشگاه در محل جدید پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان برگزار شود.
شهرداری سهام دار 60 درصد نمایشگاه اصفهان
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سهام نمایشگاه اصفهان، گفت: نمایشگاه اصفهان 15 سهام دار دارد که 60 درصد آن متعلق به شهرداری و 14 سهام دار دیگر بین یک تا هشت درصد سهام دارند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان با اشاره به اینکه در مجمع عمومی سال 95 مربوط به حساب های مالی سال 94 که در 30 تیرماه برگزار شد، افزایش سرمایه شرکت تا آبان ماه تمدید شد، گفت: در این نشست همه سهام داران متعهد شدند که سهام خود را افزایش و یا سهام خود را به مجموعه های بزرگ واگذار کنند.
وی با تاکید بر اینکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در نظر دارد خرده سهام ها را خریداری کند، پیش بینی کرد: سهام اتاق بازرگانی اصفهان از 6 درصد به 36 درصد افزایش یابد که این اتفاق نقطه قوت نمایشگاه خواهد بود.
محققیان گفت: در صورت یکی شدن برخی سهام داران نمایشگاه اصفهان در حقیقت 2 سهام دار با پنج زیرمجموعه خواهد داشت.
سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه جدید اصفهان نداریم
وی همچنین درباره حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های اصفهان در دوران پس از برجام، گفت: در برخی نمایشگاه ها مانند سنگ و طلا و جواهر اتفاق شاخصی افتاد و شاهد حضور خوب شرکت های خارجی از جمله 300 ایتالیایی در نمایشگاه طلا بودیم.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان با بیان اینکه در دوره پسابرجام هنوز اتفاق زیادی در زمینه حضور غرفه داران و مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه های اصفهان نیفتاده است، افزود: مذاکراتی با شرکت های بزرگ آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در این زمینه انجام شده که خروجی آن هم اکنون در نمایشگاه فعلی اصفهان در حال اجراست و در نمایشگاه جدید تا دو سال آینده نیز نتایج آن را می بینیم.
وی همچنین با بیان اینکه هنوز سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه جدید اصفهان نداریم، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی پس از افتتاح مرحله نخست نمایشگاه محقق می شود زیرا سرمایه گذاران نیاز به اطمینان دارند.

نوشتن دیدگاه