نماینده بخش حمل و نقل در ستاد سوخت گفت: قیمت سوخت میبایست سالانه تغییر میکرد و به اعتقاد من...
نماینده بخش حمل و نقل در ستاد سوخت گفت: قیمت سوخت میبایست سالانه تغییر میکرد و به اعتقاد من ناکارآمدی صنعت به دلیل عدم اعمال اصلاح قیمت سوخت بوده است.
به گزارش ایسنا، زالی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی نفت در سمینار راهکارهای تنظیم سبد سوخت با توسعه صنعت CNG با بیان اینکه سوزاندن سوخت بدترین روش استفاده از آن است، اظهار کرد: سوخت باید تبدیل به فرآورده شود تا از این طریق بتوان آن را در صنایع بالادستی به مصرف رساند چرا که کاربرد سوخت تنها در حمل و نقل نیست.
وی با تاکید بر این مسئله که صنعت انرژی در سبد سوخت تعیین کننده وضعیت کشاورزی، حمل و نقل و نقشه علمی است، تاکید کرد: از این طریق میتوان مسیر مشخص را تعیین کرد و با توجه به اینکه سهم حمل و نقل در معیشت مردم در سبد سوخت تعیین میشود باید به مسئله سوخت توجه ویژهای شود.
به گفته نماینده بخش حمل و نقل در ستاد سوخت، جهان قبل از برقی شدن خودروها، گاز را محور قرار داده است یعنی اروپا که منابع گاز ندارد به این نتیجه رسیده که CNG برای تولید انبوه خودرو بهترین گزینه است اما در ایران به علت قیمت CNG هیچ اهمیتی برای آن قائل نیستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ هزار موتور پایه گازسوز تولید شده است، گفت: بعید میدانم که ۱۰۰ هزار موتور از CNG استفاده کند چرا که ترجیح این است که سوخت مصرفی بنزین باشد.
زالی تصریح کرد: متأسفانه ما هیچ طراحی استانداردی نداریم و عملکرد ما کپی استاندارد دیگر کشورها است و این در شرایطی است که ایران بزرگترین ذخایر گاز دنیا را دارد اما استانداردهای این بخش را از اروپا کپی میکنیم.
به گفته وی با توجه به اینکه جغرافیای ایران با اروپا مطابقت ندارد میبایست طراحی سبد سوخت و استاندارد مختص خودمان را داشته باشیم و با برنامه ریزیهای درست بتوانیم ساز و کارهای مناسب این بخش را طراحی کنیم.
انتهای پیام