چهارشنبه 13 تير 1403, Wednesday 3 July 2024, مصادف با 26 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25851
منتشر شده در دوشنبه, 11 تیر 1403 16:47
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در تابستان به آن توجه کرد موضوع ثبت‌نام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،  محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در تابستان به آن توجه کرد موضوع ثبت‌نام است که این موضوع را به ماه‌ها و روزهای آخر تابستان موکول نکنند و توصیه بر این است که نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت بهترین مدرسه برای تحصیل است.

ابراهیمی اظهار داشت: آموزش و پرورش تابستان‌ها فعالیت‌های بیشتری دارد و این امر در سال‌های اخیر بیشتر صورت گرفت چراکه اقدامات ویژه‌ای در دوران سه سال اخیر انجام‌گرفته است.

وی ادامه داد: تابستان امسال با اقدامات شهید رئیسی داغ‌تر شد و این موضوع به‌واسطه ارتقا سطح کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: تلاش ما در موضوع کیفیت‌بخشی این بوده است که فاصله کیفی مدارس کم شود. در دو سال گذشته توجه به مدارس عادی دولتی در دستور کار بوده است و در این راستا دبیران و معلمانی که در مدارس خاص بوده‌اند نمی‌توانند تمام ساعات خود را در مدارس خاص تدریس کنند و نیمی از ساعات خود را در مدارس عادی دولتی مشغول هستند که موجب افزایش سطح کیفی مدارس می‌شود.

وی تصریح کرد: تجهیزات موردنیاز مدارس عادی دولتی را در دو سال گذشته فراهم کردیم و این مدارس تجهیزات بسیار خوبی را در اختیار دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: طرحی تحت عنوان طرح شهید عجمیان را در استان اصفهان عملیاتی کردیم و در این طرح شاداب‌سازی، به سازی و بهینه‌سازی فضاهای مدارس با رویکرد مناطق محروم شهرستانی و حاشیه شهر اصفهان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع شروع به کارکرده‌اند و در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری در ابعاد مختلف فعالیت دارند و اگر احیاناً اولیا هنوز فرزندان خود را ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مدارس نزدیک به محل سکونت و یا از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اصفهان در این برنامه می‌توانند حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان در سامانه‌های مربوطه دراسرع‌وقت انجام شود و اولیا عنایت ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه