دوشنبه 26 شهريور 1403, Monday 16 September 2024, مصادف با 12 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26018
منتشر شده در شنبه, 20 مرداد 1403 07:18
تعداد دیدگاه: 0
دردنامه یکی از اعضای شورای شهر اصفهان درباره وضعیت این روزهای اصفهان؛

عضو شورای شهر اصفهان در یادداشتی از وضعیت این روزهای اصفهان در زمینه کم آبی و بی توجهی به این دیار کهن گلایه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، متن این یادداشت که به قلم مجیدنادرالاصلی به رشته تحریر درآمده، به شرح زیر است:
آیه الله سید ابراهیم رئیسی! شهیدعزیز خدمت، سربلند همیشه جاودان مردم، مردم مدار همیشه در صحنه، کجایید؟ که از درد و رنج و غم مردم خواب که هیچ، آسایش و استراحت را از خود می ربودید وقتی می شنیدید که در گوشه ای از کشور تحت حکومت شما مردم مظلومانه در رنج تهیه اولیه های زندگی خود هستند، سال گذشته در همین ایام بود که بخش‌ هایی از کشور گرفتار کم آبی شد و شما دستور اقدام صادر کردید و پیگیر شدید و در کوتاهترین زمان ممکن مشکل مردم آن بخش ها حل شد.
ولی ای شهید عزیز، سال گذشته هم در همین ایام تابستان، مردم مناطقی از اصفهان گرفتار کم آبی بخصوص در مصرف شرب و بهداشت شدند و متأسفانه اقدام در خوری انجام نشد! یعنی صدای مردم به شما نرسید و امسال هم که هوای گرم و داغ تابستانی که نوبرانه ای عجیب است، نفس مردم را بریده.
متأسفانه مسئله آب در اصفهان بغرنج شده و بخش های زیادی از شهر در اولیه های مصارف شرب و بهداشت خود برای ساعت ها گرفتار شده و شما هم نیستید که حداقل مرهمی بر درد و آلام مردم باشید، چه باید کرد ؟؟
مدیریت استان در زمان خود که جوش و خروشی از خود نه تنها برای حل مسئله، بلکه برای انتقال مشکل هم به شما انجام نداد یعنی حداقل مردم ندیدند و نشنویدند و آنقدر خود را گرفتار برخی خود بزرگ بینی ها کرد که تمایلی به انتقال مشکل نداشت و از قضا خودش هم انگیزه ای برای حل مسئله نداشت .
البته چرایی آن معلوم است، مسائل و مشکلات آب در حوزه تأمین و مصرف بسیار متعدد هستند و قبول داریم که استاندار اصفهان از ابتدا بر روی نکته اصلی اصفهان اشاره و تأکید داشت که همانا تأمین منابع جدید آبی بود و درست هم بود و زحماتش قابل تقدیر.
ولی آقای استاندار!! آقایان متولی!!! حتما خواب نیستید و می دانید که دولت تان تمام شد، و همه‌ی آنچه می پنداشتند که دولت خادم جمهور به بهترین شیوه عمل کرد؛ درست. اما به قضا و قدر و تقدیر باور نداشتیم و کار را نیمه تمام گذاشتید و حال سئوال این است بر سر ادامه طرحهای مد نظر شما چه خواهد آمد؟
بیش از دوسال پیش که بازدیدی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان داشتیم ، شما را به ضرورت توجه جدی به انجام فازهای 2و 3 پروژه مذکور یادآور شدم و عرض کردم که این طرح بسیار با اهمیت که به تعبیر مدیران مربوط، طرح تکمیلی و جایگزین آب شرب استان اصفهان است، باید نسبت به اهتمام به سرانجام رساندن آن جدیت به خرج دهید، که مع الاسف گوشی برای شنیدن وجود نداشت و امروز این بلیه بصورت مضاعف مردم اصفهان را درگیر کرده و نه شهید خادم جمهور وجود دارد که دستور تأمین آب بدهد و نه شما یارای به سرانجام رساندن این کار مهم را دارید .
ما در مسئله آب با مصارف محیط زیست، شُرب، کشاورزی و صنعت، حرف های بسیاری با شماداریم و متأسفانه علیرغم تماس های مکرر و درخواست های متعدد برای کمک فکری و ایجاد بستر های مطالبه گرانه و همراه سازی مردم و نخبگان، بسیار کم پاسخ دادید و اکنون کاملا در حال مشاهده هستید که اساس عمر بسیار کوتاه و گذران است، چه رسد به عمر مدیریتی.
آقا فرصت ها بسیار سریعتر از آن که تصور می کنیم در حال گذر است و ما توجه نکردیم که "اغتنمُ الفُرص فانّها تمرّ مرّ السّحاب"، این فرمایش مولایمان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام است .
آقای سید رضا مرتضوی عزیز
استان چهارمحال و بختیاری به رغم همه ی مصارف جدیدی که بر زاینده‌رود حمل کرد، طرح غیر قانونی و تعرض به حقابه های شرعی مردم استفاده کرد و الحمدلله آه هم از نهاد مدیریت شما بر نیامد، استان یزد بالغ بر 70 تا 90 میلیون متر مکعب آب خالص و آماده مصرف حتی در اندازه آب معدنی را حق خود می داند و شما و دوستان اطرافیانتان در حالی که مردم اصفهان آب برای شرب ندارند، ساکت ماندید به این نیت که ما در حال انجام کار بزرگتری هستیم ، و البته و البته صحیح است ، ولی بدانید نه کار اتمام پروژه سامانه دوم ( تونل گلاب ) را توانستید به سر انجام برسانید و نه اَبَر پروژه انتقال آب دریای عمان که هزاران میلیارد تومان هزینه کردید و صدها کیلومتر لوله گذاری کردید و متأسفانه این هم ناتمام گذاشتید و خواهید رفت .
و شاید مهمتر از همه ، نگاه درست و واقعی شما به رغم همه بی توجهی مدیریت های قبل، حتی به رغم نظرات وزارت فخیمه متولی آب کشور که باور به انجام آن نداشت، و آن سرمایه عظیم آب های درون استانی بود که هم با رفتن عنقریب شما و پایان ناخواسته دولت سیزدهم و هم با آمدن مدیرانی جدید با نگرش های متفاوت، طبیعتا در ابهام ویژه ای فرو خواهد رفت و در نتیجه آنچه در این سه سال کاشتید، چون نتوانستید و چنبره داخلی مشاوران شما نگذاشت، کارتان سخت نیمه تمام ماند و نمی‌دانیم که مدیریت بعدی شما ، آیا مانند تمام حدود 25 سال گذشته اسلاف شان، انگیزه ای برای اجرا و اتمام این طرح ها دارند، یا مانند بعضی از کارشناسانی که نان خود را قطع شده می دانند و انتظار داشتند مانند همه‌ی این سال ها، مشاور بلامنازع طرح‌های آبی باشند تا اگر برای مردم مظلوم، محروم و کم توقع اصفهان آب نداشت، برای آنان نان ضخیم و جان مایه ای قوی داشته باشد.
آقای استاندار ، این حرف ها، بخشی از تمام غصه این مدتی است که بر دل مانده و افسوس‌ و صد افسوس که از این فرصت های طلایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار شما و امثال شما گذاشت کما هو حقه، نتوانستید برای راه اندازی سیل خروشان مردم عزیز، قدرتمند و توانمند و با پیشینه ای قوی در دفاع از اصول و ارزش های والای ولایت و امامت استفاده کنید.
مجید نادرالاصلی

نوشتن دیدگاه