سه شنبه 27 شهريور 1403, Tuesday 17 September 2024, مصادف با 13 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26063
منتشر شده در سه شنبه, 30 مرداد 1403 23:52
تعداد دیدگاه: 0
مهروی پور در واکنش به اتفاق پل صاحب روضات:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به اتفاق پل صاحب روضات خطاب به شهردار اصفهان و معاون ایشان گفت: احداث این پل با توجه به افزایش تردد در این منطقه لازم و ضروری است، ولی باید پاسخ سئوالات شهروندان را هم صادقانه بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین مهروی پور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه بعد از بهره برداری از پل صاحب روضات در اتوبان شهیدخرازی اصفهان شاهد آن بودیم که یک دستگاه خودرو سنگین همراه با بار با این پل برخورد کرد که شائبه غیر استاندارد بودن آن قوت گرفت.
وی اظهار کرد: متاسفانه شهردار اصفهان و معاون ایشان در اظهار نظری مدعی شدند که بار این خودرو غیر متعارف بوده و دلیل اصلی برخورد با بدنه پل صاحب روضات نیز همین بوده است.
مهروی پور تصریح کرد: این دو مدیر شهری همچنین مدعی هستند که کاهش ارتفاع مفید پل کاملا قانونی بوده و مشابه همین پل نیز سال های قبل تحت عنوان پل غدیردر اصفهان احداث شده است.
عضو شورای شهر اصفهان افزود: متاسفانه نمی توان این توجیهات را پذیرفت، چرا که این خودرو در همین مسیر تردد می کرده و قبل از پل صاحب روضات نیز پل های دیگری در مسیر آن وجود داشته که اگر موضوع بار غیر متعارف آن خودرو را بپذیریم، پس باید این بار با پل های قبل از پل صاحب روضات نیز برخورد کرده باشد.

برخورد با پل


مهروی پور ادامه داد: اشاره مسئولان شهری به تبصره ذیل یک آیین نامه که اجازه کاهش ارتفاع مفید پل را به سازندگان آن می دهد نیز محل سئوال است، چرا که همین تبصره تاکید می کند کاهش ارتفاع پل وقتی امکانپذیر است که بتوان قبل و بعد از آن ورودی و خروجی به مسیر موازی احداث کرد تا در صورت بروز مشکل، خودروی حامل بار بتواند از آن مسیر استفاده کند، اما این اتفاق در خصوص پل صاحب روضات نیفتاده و کندرو برای خودروهای حامل بار مسیر مناسبی تلقی نمی شود.
وی اضافه کرد: تشبیه این پل با پل غدیر نیز محل سئوال است، چرا که پل غدیر اصفهان یک پل در مسیر و شمالی - جنوبی است، ولی پل صاحب روضات دو سمت اتوبان شهید خرازی را به صورت شرقی – غربی به هم متصل می کند که اصلا نمی توان آن را با پل غدیر مقایسه کرد.
عضو شورای شهر اصفهان همچنین گفت: ریسک پذیری در پروژه های شهری کار خوب و پسندیده ای است، چرا که باعث خلاقیت و نوآوری می شود، ولی در این خصوص نباید بی دقتی کرد چون ضمن تضییع حقوق شهروندان مسایلی را به بار می آورد که تا سالیان متمادی گریبانگیر شهر می شود.
بنابر این گزارش حجت الاسلام و المسلمین مهروی پور یکی از اعضای شورای شهر اصفهان است که از ابتدا ضمن احترام به علی قاسم زاده، معتقد بود وی به دلیل نداشتن تخصص لازم در زمینه مدیریت شهری گزینه مناسبی برای سمت شهرداری اصفهان نیست.

نوشتن دیدگاه