وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد مباحث کارگروه برنامه هفتم با سرعت بیشتری پیگیری شود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در سی و دومین جلسه شورای معاونان گفت: ضروری است دغدغه های دانشجویان شهید رجایی با کمک مسئولان این دانشگاه بررسی و مرتفع شود، زیرا دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان؛ مهم ترین مبادی برای جذب و تأمین نیروهای انسانی و خدمات ارزنده به آموزش و پرورش هستند.
وی در ادامه به کارگروه برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مباحث این کارگروه با سرعت بیشتری پیگیری و تکالیف این حوزه دنبال شود .
کاظمی به مأموریت های دو هفته اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در دو هفته اخیر با تأکید بر دو مسئله اساسی افزایش سن داوطلبان برای ورود به دانشگاه و تأثیر قطعی معدل در کنکور جلساتی را برگزار کرد که در نهایت در خصوص افزایش سن ورود؛ موافقت صورت نگرفت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: علاقه مندان به حرفه معلمی می توانند ازبستر دیگری چون ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش اقدام نمایند.
کاظمی در ادامه به تأثیر قطعی معدل اشاره کرد و گفت: هر چند این مصوبه بنا داشته مرجعیت را به کتاب، مدرسه و...برگرداند و دست منتفعان کنکور را کوتاه کند، ولی در عمل این اتفاق نیفتاده و ابعاد روانی دانش آموران و خانواده های آنها، کمرنگ شدن فعالیت پرورشی و افزایش استرس در سه سال تحصیلی را نشانه گرفته است.
وی تصریح کرد: با همین نگاه، جلسات متعددی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد و در نهایت نظر نهایی جمع بندی وجهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد .
کاظمی به دغدغه و پیگیری جدی رییس جمهور در خصوص دو نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی وعدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: برای موضوع نهضت محرومیت زدایی مدارس طرحی آماده و قرار است در هفته جاری در گردهمایی استانداران مطرح شود.
کاظمی افزود: رییس جمهور معتقداست که محرومیت زدایی در کنار استفاده از ظرفیت خیرین باید با رویکرد مردمی سازی پیش رود. یعنی در روستا و منطقه با مشارکت مردم و با الگوی جدید اقدام شود. بنا شده است استانداران در استان و فرمانداران در شهرستان و منطقه پیگیر باشند .
وی به رویکرد کیفیت بخشی آموزشی اشاره کرد و گفت: بنا شده است کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت با ایجاد تغییر اندک در روش یادگیری ویاددهی و با تغییر در الگوی چینش کلاس ها، ایجاد شود .
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در جلسه اخیر نیز که با حضور رییس جمهور با موضوع کیفیت بخشی برگزار شد از طرف معاونین وزارتخانه گزارش ، راهکارها در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت ناظر بر سند تحول بنیادین، برنامه درسی، ساختار آموزش و پرورش و ....ارائه شد .
وی گفت: در نهایت قرار شد این اقدام در سه دوره تحصیلی در برخی پایه ها با تمرکز بر شاخص های در نظر گرفته، انجام شود .
کاظمی در خصوص ردیف استخدامی جدید بیان کرد: حدود ۸۰ هزار جدید الاستخدام دچار مشکل ردیف بودند که مشکلات آنها حل و به زودی احکام آنها صادر می شود.
وی به پاداش بازنشستگان اشاره کرد وافزود: این مسئله را روزانه پیگیری می کنیم و به دنبال راهکاری برای پرداخت آنها هستیم .
کاظمی به تبدیل وضعیت خرید خدمات اشاره کرد و گفت: برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات سیستان و بلوچستان مجوزها أخذ شده و در حال رایزنی و نهایی سازی هستیم. تلاش بر این است تا پایان این ماه احکام صادر شود .
وی ادامه داد: تبدیل وضعیت باقی نیروهای خرید خدمات را هم پیگیری و رایزنی خواهیم کرد.
کاظمی به سازمان های استثنایی، نهضت سوادآموزی، مدارس غیردولتی و سازمان پژوهش اشاره کرد و گفت: این سازمان ها مکلفند نظام مسائل مجموعه خود را احصا کرده و برنامه ای جامع در چارچوب سیاست های آموزش و پرورش تدوین و ارائه دهند./انتهای پیام