جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3013
منتشر شده در شنبه, 05 تیر 1395 14:08
تعداد دیدگاه: 0
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود اعتیاد، زمینه اشتغال 10 میلیون قاچاقچی مواد مخدر را فراهم ساخته است که سود مالی سالانه آنها 600 میلیارد دلار است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، احمد شریعتی در جسله علنی امروز شورای اسلامی شهراصفهان، با اشاره به روز جهانی مبارزه به مواد مخدر، اظهار کرد: بعد از فقر، آلودگی محیط زیست و آلاینده های نیروگاه های هسته ای، اعتیاد به مواد مخدر چهارمین معضل جهانی است.
وی افزود: وجود اعتیاد، زمینه اشتغال 10 میلیون قاچاقچی مواد مخدر را فراهم ساخته است که سود مالی سالانه آنها 600 میلیارد دلار است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مسئله اعتیاد به مواد مخدر یکی از خانمان سوز ترین مسائلی است که جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می کند و لازم است اقدام جدی در این خصوص انجام شود.
وی ادامه داد: وجود یک معتاد در خانواده زندگی تمامی اعضای آن خانواده را تخریب می کند و آن خانواده را مجبور به سازش با این شرایط می کند.
شریعتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با مواد مخدر، ابراز کرد: مبارزه با مواد مخدر به مثابه یک جهاد بزرگ است بنابراین اولویت اول کشور برای ترمیم آسیب های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر می باشد.
وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت نهادهای مختلف در مبارزه با این پدیده شوم عنوان کرد: باید علل استفاده جوانان از مواد مخدر، از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به این نتایج برای مقابله با آن اقدام کرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سود مالی حاصل از مواد مخدر، بعد از درآمد نفت و صنعت توریست قرار گرفته است و البته باید به زاویه فرهنگی این قضیه که دشمنان با قصد تخریب بنیان خانواده های ایرانیان اقدام به توزیع آن در ایران نمودند توجه شود.
شریعتی در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی سازمان اتوبوسرانی به مناسبت مراسم شب های قدر، گفت: از مردم اصفهان نیز به خاطر عملکرد خوب خود در گلریزان زندانیان غیر عمد تشکر می کنم، عمل مردم باعث شد تا نام اصفهان بار دیگر در برگزاری سنت های حسنه الهی بدرخشد.
وی با اشاره به واقعه هفتم تیر ماه سال 1360 و سالروز شهادت دکتر بهشتی ، عنوان کرد: امام طی پیامی به مناسبت شهادت دکتر بهشتی فرمودند، منافقین گروهی را از خلق گرفتند که خدمتگذار خالص مردم بودند، دکتر بهشتی خار چشم دشمنان بود و ایشان مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دهم تیر ماه که به نام روز صنعت و معدن نام گذاری شده است افزود: لازم است نگاه اندیشمندانه ای به مقوله تولید ملی و جایگاه مناسب آن در بازار ایران و جهان شود و با برنامه ریزی دقیق امید است مشکلات کارگاه های صنعتی رفع شود.
شریعتی روز قدس را روز اسلام دانست و بیان کرد: این روز، روز مقابله با مستکبران است و مستضعفان باید در مقابل آنها مجهز شوند.

نوشتن دیدگاه