شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3104
منتشر شده در دوشنبه, 21 تیر 1395 12:51
تعداد دیدگاه: 0
تنها زن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خود را یافتند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، ندا واشیانی‌پور با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و شرکت در راهپیمایی «مدافعان حریم خانواده» اظهار کرد: بنا بر گواهی متون تاریخی، در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌های جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده است.

وی افزود: هر چند نوع پوشش در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف یافته است، ولی هیچ‌گاه به‌طور کامل از بین نرفته است و مورخان به ندرت از اقوام بدوی که زنانشان دارای پوشش مناسب نبوده‌اند یاد می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود که پوشش زنان جامعه ما را اسلامی کرد و در مسیر ارزش‌های الهی هدایت کرد و از بی‌هویتی، بی‌بندوباری و ابتذال که سوغات غرب بود، به سوی عزت‌خواهی، عفاف، درک شخصیت، کمال‌جویی، تحول فکری و روحی هدایت کرد و از دون‌مایگی به اوج انسانیت ارتقا بخشید.

وی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خود را یافتند و به مقام و منزلت والای خویش پی بردند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کردند؛ این تحول فکری و روحی بزرگی که نصیب زنان شد، موهبتی الهی بود که امام خمینی(ره) بارها از آن به بزرگی یاد کرده و آن را افتخاری بزرگ برای ملت ایران دانستند و فرمودند:«من در جامعه زن‌ها تحولی عجیبی می‌بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیدا شده است.»

واشیانی‌پور تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در تمام زمینه‌های روحی، فکری، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، انگیزه‌ها و اهداف، الهی شده و می‌خواستند در صبغه اسلام قرار گیرند تا در مسیر حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) قدم بردارند.

وی اضافه کرد: با پیدایش نظام مقدس جمهوری اسلامی، زنان مسلمان از حالت بی‌اعتنایی بیرون آمدند و نسبت به سرنوشت خود و خانواده خویش و اسلام احساس مسئولیت کردند و از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حفظ حجاب اسلامی جایگاه ویژه و ممتازی در اجتماع پیدا کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: آنچه که قابل توجه است این است که رکن، اساس و پایه‌ای که بانوان مسلمان جهان به آن ممتاز هستند و شرافتی که به آن افتخار می‌کنند، رکن قوی و اصیل حجاب است که قطعا باعث آرامش روانی و حفظ بنیان خانواده و کرامت بانوان است و متاسفانه به‌دلیل فعالیت‌های فرهنگی گسترده غرب امروزه دچار معضلاتی شده که باید با تدبیر، همت، تلاش و جدیت بانوان مسلمان ایرانی این مسائل حل شود./

نوشتن دیدگاه