شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3192
منتشر شده در چهارشنبه, 06 مرداد 1395 12:59
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان:

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: واقعیت این است که ادارت ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک و دفاتر پستی هر یک سه نرخ متفاوت از مراجعان دریافت می‌کنند این در حالی است که بر اساس مصوبه استانی دریافت مبلغی بیش از 12 هزار تومان خلاف قانون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز توریج حاجی رحیمیان، مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان در جلسه «شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا» ایجاد دفتر ثبت طلاق در این شهرستان را گام مؤثری در جهت تکمیل سامانه ثبت وقایع حیاتی شهرضا برشمرد و افزود: یکی از دلایلی که سردفتران در بسیاری از مناطق شهرستان‌های استان از ایجاد دفتر ثبت طلاق خودداری می‌کنند پیشینه فقهی و اخلاقی موجود در این زمینه است.
وی تصریح کرد: نکته‌ای که همه ما باید به آن توجه کنیم این است که نبود دفتر ثبت طلاق در حقیقت به معنای نقص در سیستم آمارگیری است، ما باید کاری کنیم که آمار طلاق را کاهش دهیم.
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: سازمان ثبت احوال کشور وظیفه ثبت وقایع چهارگانه را دارد اما این وظیفه به طور مستقیم به عهده این سازمان قرار داده نشده است، ثبت تولد و وفات به همکاری شبکه بهداشت و درمان و شهرداری‌ها، و ثبت ازدواج و طلاق بر اساس دریافت اعلامیه‌های ارسالی از طرف دفاتر ثبت ازدواج و طلاق انجام می‌شود.
حاجی رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: واقعیت این است که ادارت ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک و دفاتر پستی هر یک سه نرخ متفاوت از مراجعان دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: ادارات ثبت احوال بر اساس مصوبه دولتی عمل کرده و کمترین هزینه را می‌گیرند، دفاتر پیشخوان مبلغی در حدود 9 هزار تومان و دفاتر پستی مبلغی در حدود 12 هزار تومان را دریافت می‌کنند.
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان با تأکید بر لزوم دریافت وجوه مصوب وزارت کشور در صدور کارت ملی هوشمند از طرف دفاتر پیشخوان و پستی اظهار داشت:مصوبه استانی در این خصوص مبلغ 11 هزار توامان است اما در برخی از دفاتر پیشخوان و پستی مبالغی بسیار بیشتر از 12 هزار تومان نیز اخذ می‌شود، این در حالی است که اداره ثبت احوال استان نیرو و امکانات کافی برای نظارت در این زمینه را در اختیار ندارد.

نوشتن دیدگاه