شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3236
منتشر شده در شنبه, 16 مرداد 1395 16:30
تعداد دیدگاه: 0
مهدی باقر بیگی:

عضو شورای اسلامی شهراصفهان گفت: مجلس به دنبال کاهش اختیارات شوراهای شهر و افزودن آن به بدنه کند دولت بوده که این کار در تضاد آشکار با قانون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی باقر بیگی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: خبرنگاران اهرم و بازوی اصلی شورای شهر برای رساندن صدای نمایندگان به گوش مردم هستند، بنده نیز در هر موضوعی اول خدا و بعد از آن به خبرنگاران با شرافت برای حق خواهی تکیه دارم.
وی ادامه داد: مجلس به دنبال کاهش اختیارات شورای اسلامی شهر است و می خواهد از این طریق بر بدنه کند دولت بیافزاید که این مسئله هم با قانون هم با نظرات امام خمینی (ره) در تضاد آشکار است.
عضو شورای اسلامی شهراصفهان تاکید کرد: پیش از این درباره صدور پروانه ساخت و ساز و قطع درختان در زمین های بالای 500 متر تذکر دادم اما هیچ کدام از همکاران شورا در این زمینه همیاری نکرد.
وی افزود: در این شرایط است که شهرداری نیز پای خود را فراتر از اختیارات خود می گذارد و دیگر حتی تعداد درختان قطع شده مدنظر قرار نمی گیرد. دولت نیز وقتی با چنین شرایطی روبرو می شود که شورای شهر نظارتی بر حفظ محیط زیست ندارد خود به این مسئله ورود پیدا می کند.
باقر بیگی تصریح کرد: در حاضر باغ هایی در سطح شهر توسط افراد سودجو خشک می شوند و تغییرکاربری می گیرند و صدایی هم از شورا در نمی آید .
عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: از همکاران شورای شهر خواهش می کنم از مسائل محیط زیست حمایت بیشتری بکنند که اگر شرایط به همین منوال پیش برود شاهد خطرات بسیاری در این حوزه خواهیم بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر اقدامی به حوزه محیط زیست مربوط است باید در کمیسیون ماده 7 مطرح شود اما در حال حاضر مدیران اجرایی و اصلی مرتبط با موضوع در آن حضور پیدا نمی کنند.

نوشتن دیدگاه