پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1752
منتشر شده در شنبه, 01 فروردين 1394 15:37
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: ایام نوروز دارای سنت‌های پسندیده بسیاری است، اما آنچه مهم است حفظ حرمت ایام فاطمیه است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم رونمایی از ضریح...

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: ایام نوروز دارای سنت‌های پسندیده بسیاری است، اما آنچه مهم است حفظ حرمت ایام فاطمیه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده شاه میر حمزه(س) اظهار کرد: فضای خوبی در کنار این امامزاده ایجاد شده و محلی برای عبادات بندگان خدا است.

وی ادامه داد: عظمت این اماکن کمتر از مسجد نیست و ایرانیان محب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند و باید سیره و روش آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و باید این محل‌های مقدس محلی برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام فاطمیه افزود: تقارن ایام نوروز و فاطمیه را به فال نیک می‌گیریم و به همین منظور باید روحیه خود را فاطمی کنیم.

وی با بیان اینکه ایام نوروز دارای سنت‌های پسندیده‌ای چون لباس نو پوشیدن، دید و بازدید و صله‌رحم است، گفت: صله‌رحم از مؤکدات اسلام است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: باید فرهنگ ایثار و انفاق را در جامعه ترویج دهیم و بدانیم که ایثار از انفاق بالاتر است.

وی در پایان گفت: در ایام نوروز کینه‌ها را کنار بگذاریم و با دید و بازدیدها سنت پسندیده صله‌رحم را رونق ببخشیم.

نوشتن دیدگاه