يكشنبه 8 مهر 1403, Sunday 29 September 2024, مصادف با 25 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25832
منتشر شده در چهارشنبه, 06 تیر 1403 18:43
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان در دیدار با رئیس و معاونان دادگستری استان:

امام جمعه اصفهان عنوان کرد : نباید آن چه که دشمن می خواهد یعنی با بدرفتاری و بی احترامی مردم را از نظام دور کنیم و باید برای حفظ نظام اسلامی و حفظ مردم و رشد و تمدن مردم احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس و معاونان دادگستری استان اصفهان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و هم چنین تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی(ره)، با اشاره به پیشرفت های نظام در طی بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و قابل مقایسه نبودن جایگاه ایران با برخی از کشورهای کوچک همسایه اظهار داشت: کشور وسیعی همانند ایران متفاوت از کشورهای کوچک دیگر است و زیرساخت هایی که در میان مشکلات فراوان و جنگ فراهم شده نشان از معجزه بودن این کار است.
امام جمعه اصفهان با بیان برتری اصفهان در بسیاری از فعالیت ها گفت: اصفهان نسبت به دیگر استان ها فعالیت بیشتر و جهش های خوبی داشته است و اعضای دستگاه های قضایی استان نیز تاکنون دلسوزانه کار کرده اند.
آيت الله طباطبايي نژاد با تاکید بر دقت نظر در زمینه اختلافات در خصوص زمین ها و اراضی ملی و توجه به این مسئله و ملاحظه کار دامداران و عشایر تصریح کرد: باید با مردم و ارباب رجوع به گونه درست رفتار کرد، چرا که اصل، حفظ مردم برای نظام اسلامی است، زیرا در تمام عالم، اکنون حکومتی نزدیک تر به حکومت اسلام و امیرمومنان(ع) همانند حکومت ایران وجود ندارد و باید این نظام را حفظ نمود و حفظ آن به حفظ کردن مردم است.
وی اضافه کرد: نباید آن چه که دشمن می خواهد یعنی با بدرفتاری و بی احترامی مردم را از نظام دور کنیم و باید برای حفظ نظام اسلامی و حفظ مردم و رشد و تمدن مردم احساس مسئولیت کنیم.
عضو خبرگان رهبري عنوان کرد: گاهی خداوند کار خود را با برخی اتفاقات پیش می برد و حتی با دشمن، دین خود را جلو می برد، لذا آنچه که برای شهید مظلوم بهشتی رخ داد سبب از بین بردن منافقین شد و پس از این شهادت، منافقین متلاشی شدند و لذا برخی از برکت هایی که حاصل می شود نتیجه یک واقعه سخت بوده است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین جعفری ، رئیس دادگستری استان اصفهان گزارشی از عملکرد این دستگاه در استان ارائه کرد و اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا بر مبنای سند تحولی در معاونت راهبردی و با استفاده از اندیشه های راهبردی و منطبق با موازین شرعی و استفاده از ظرفیت های بیرونی دستگاه قضایی اقدامات موثری را رقم بزنیم.
وی بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی استان و تشکل های مردمی در حوزه صلح و سازش و هم چنین به کارگیری نوآوری در دستگاه قضا را از اقدامات این دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: از فناوری های نوین در جهت ارائه خدمات آسان، سریع و کم هزینه برای مردم نظیر سامانه هایی که در این حوزه فعال شده استفاده کرده ایم و در سال جاری 22 سامانه در رابطه با نظارت عمومی مردم، دسترسی آسان و بدون حضور در محاکم حتی برای افرادی که در خارج کشور به سر می برند و در زمینه پیش گیری از جرم، برخی از اقدامات این دستگاه در حوزه فناروی های نوین بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر این است که باید نظارت ها جدی شده و بازخوردهای کار نیز مشخص شود، بر همین اساس 412 مورد بازدید از واحدهای تولیدی در استان داشته ایم و در حوزه انفال نیز چند اتفاق خوب رقم خورده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 716 هکتار از اراضی ملی از محل اجرای احکام و تعدادی از ذیل تبصره 5 قانون جنگل ها آزادسازی شده و67 هکتار از اراضی ساحلی زاینده رود نیز آزادسازی و رفع تصرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد پرونده های وارد شده به محاکم قضایی یک میلیون و 97 هزار مورد بوده که یک میلیون و 78 هزار مورد آن رسیدگی شده است.
وی از اجرای یک طرح ضربتی در استان نیز خبر داد و افزود: از سال 1401 شروع به انجام یک کار بزرگ و تحولی با همت و تلاش همکاران شد و آن تعیین تکلیف پرونده های مسن از سال 73 بود.
وی اضافه کرد: در محاکم قضایی استان یک هزار و 406 پرونده با سن حداکثر 30 سال داشتیم و با همت همکاران و برنامه ریزی انجام شده امروز مبنا را سال 96 قرار داده و اکنون آمار این پرونده ها به 8 مورد رسیده است و پیش بینی بر این است که در سال 1405 نباید موردی تحت عنوان پرونده مسن در استان اصفهان وجود داشته باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه